Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Research of sailboat class Optimist hull resistance (CROSBI ID 402568)

Ocjenski rad | diplomski rad

Vasilj, Andrej Research of sailboat class Optimist hull resistance / Šavar, Mario (mentor); Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2015

Podaci o odgovornosti

Vasilj, Andrej

Šavar, Mario

engleski

Research of sailboat class Optimist hull resistance

U ovom radu su istražene promjene hidrodinamičkog otpora i momenta zakreta uronjenog dijela trupa jedrilice klase ’Optimist”. Promatrana je ovisnost hidrodina- mičkih sila o dva parametra: kutu zakreta kormila i kutu bočnog nagiba jedrilice. Trodimenzionalna geometrija je modelirana u programskom paketu Solidworks, dok je proračunska domena izrađena u programskom paketu Salome. Istisnina je- drilice je automatski generirana koristeći prethodno navedene programske pakete i to za masu jedrilice od 35 kg te srednju masu jedriličara od 45 kg. Domena je ispunjena mrežom konačnih volumena koristeći programski paket cfMesh. Mreža je izrađena strukturirano koristeći heksaedarske ćelije, uz korištenje manjeg broja prijelaznih tetraedarskih i piramidalnih ćelija kao i trokutnih prizmi kako bi se očuvala geometrijska definicija rubova. Ulazni parametri strujanja su definirani uniformno, prema zadanoj brzini jedri- lice od 1.5 m/s tj. 3 čvora. Simulacije su izvedene stacionarnim proračunom, koristeći k − ω SST model turbulencije i standardne zidne funkcije. Kako bi se pojednostavnio proračun i skratilo vrijeme računanja, zanemaren je utjecaj valova te je rubni uvjet simetrije definiran na mjestu slobodne površine. Izrađene su simulacije za šest konfiguracija položaja kormila, dva položaja boč- nog nagiba te četiri kombinacije bočnog nagiba i zakreta kormila. Prikazana su polja raspodjele transportiranih fizikalnih veličina kako bi se dobio uvid u procese strujanja u okolici uronjenog dijela trupa. Analizom rezultata su utvrđeni doprinosi viskoznih i tlačnih hidrodinamičkih sila sveukupnom otporu. Također prikazane su krivulje promjene hidrodinamičkih momenta zakreta s promjenom navedenih para- metara. Konačno, dan je zaključak o kvaliteti pojedine konfiguracije na temelju dobivenih proračunskih podataka.

Hul l resistance; sailboat

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

61

04.12.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb

Povezanost rada

nije evidentirano