Stimuliranje socijalnih kompetencija i kontekst pogodan za razvijanje poželjnih oblika ponašanja predškolske djece (CROSBI ID 226294)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Sindik, Joško ; Sindik, Zvjezdana ; Rendulić, Dina
hrvatski
Stimuliranje socijalnih kompetencija i kontekst pogodan za razvijanje poželjnih oblika ponašanja predškolske djece
Ciljevi istraživanja bili su: utvrditi kvalitetu odgojno-obrazovnog rada i procijeniti segmente konteksta usmjerenog na razvoj socijalno poželjnih oblika ponašanja ; procijeniti stupanj napredovanja djece u socijalnim kompetencijama tokom godine te stupnja planskog poticanja razvoja odabranih socijalnih kompetencija ; utvrditi povezanost između napredovanja djece u socijalnim kompetencijama i stupnja njihovog planskog poticanja. Ispitane su odgajateljice u Dječjem vrtiću «Maslačak» u Zaprešiću (N=50), primjenom prigodno sastavljenog upitnika. Rezultati su pokazali da kvalitetu odgojno-obrazovnog rada usmjerenog na razvoj socijalno poželjnih oblika ponašanja odgajatelji procjenjuju izuzetno visoko. Svi segmenti konteksta obuhvaćeni istraživanjem procjenjuju se visoko kvalitetnim, s posebnim naglaskom na međusobnoj usuglašenosti odgajateljica u djelovanju prema djetetu. Najveći napredak djece utvrđen je u osjećaju sigurnosti u uvjetima odvojenosti od roditelja, a najmanji u podnošenju neuspjeha. Planski je najviše poticano prijateljstvo među djecom, a pozitivna povezanost postoji između napredovanja djece u socijalnim kompetencijama i stupnja njihova planskog poticanja.
kontekst; odgajateljice; plansko poticanje; razvoj
nije evidentirano
engleski
Stimulating social competencies and context suitable for the development of desirable behaviors of preschool children
nije evidentirano
context; preschool teachers; planned stimulation; development
nije evidentirano