Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 807165

Stimuliranje socijalnih kompetencija i kontekst pogodan za razvijanje poželjnih oblika ponašanja predškolske djece


Sindik, Joško; Sindik, Zvjezdana; Rendulić, Dina
Stimuliranje socijalnih kompetencija i kontekst pogodan za razvijanje poželjnih oblika ponašanja predškolske djece // Naša škola - časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 73 (2015), 243; 3-14 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Stimuliranje socijalnih kompetencija i kontekst pogodan za razvijanje poželjnih oblika ponašanja predškolske djece
(Stimulating social competencies and context suitable for the development of desirable behaviors of preschool children)

Autori
Sindik, Joško ; Sindik, Zvjezdana ; Rendulić, Dina

Izvornik
Naša škola - časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0547-308X) 73 (2015), 243; 3-14

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Kontekst; odgajateljice; plansko poticanje; razvoj
(Context; preschool teachers; planned stimulation; development)

Sažetak
Ciljevi istraživanja bili su: utvrditi kvalitetu odgojno-obrazovnog rada i procijeniti segmente konteksta usmjerenog na razvoj socijalno poželjnih oblika ponašanja ; procijeniti stupanj napredovanja djece u socijalnim kompetencijama tokom godine te stupnja planskog poticanja razvoja odabranih socijalnih kompetencija ; utvrditi povezanost između napredovanja djece u socijalnim kompetencijama i stupnja njihovog planskog poticanja. Ispitane su odgajateljice u Dječjem vrtiću «Maslačak» u Zaprešiću (N=50), primjenom prigodno sastavljenog upitnika. Rezultati su pokazali da kvalitetu odgojno-obrazovnog rada usmjerenog na razvoj socijalno poželjnih oblika ponašanja odgajatelji procjenjuju izuzetno visoko. Svi segmenti konteksta obuhvaćeni istraživanjem procjenjuju se visoko kvalitetnim, s posebnim naglaskom na međusobnoj usuglašenosti odgajateljica u djelovanju prema djetetu. Najveći napredak djece utvrđen je u osjećaju sigurnosti u uvjetima odvojenosti od roditelja, a najmanji u podnošenju neuspjeha. Planski je najviše poticano prijateljstvo među djecom, a pozitivna povezanost postoji između napredovanja djece u socijalnim kompetencijama i stupnja njihova planskog poticanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Institut za antropologiju

Autor s matičnim brojem:
Joško Sindik, (273042)

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • COBISS.BH