Kultura slobodnoga vremena (CROSBI ID 226149)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Brust Nemet, Maja
hrvatski
Kultura slobodnoga vremena
Slobodno vrijeme pruža velike mogućnosti za kulturni i stvaralački razvoj ličnosti. U odgojno-obrazovnom sustavu njegovo je najčešće provođenje unutar izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti. Svojom životnošću, sadržajima i oblicima slobodno vrijeme primjenjivo je i interpolirano u život djece i mladih. Slobodno vrijeme pretpostavlja vrijeme ispunjenja kreativnim djelovanjem i aktivnostima na osobnom razvoju i usavršavanju učenika i učitelja. U području odgojno-obrazovnog rada izvannastavnih aktivnosti učitelji imaju najveću slobodu formiranja, organiziranja i usmjeravanja učenika, a kreativan i prilagodljiv voditelj pri tome može ostvarivati i svoje interese i sposobnosti te kreirati pozitivno ozračje dostupno svim učenicima i učiteljima. Izvannastavne aktivnosti i u školi sutrašnjice moraju zadržati status stvaralačkih aktivnosti, temeljiti se na učenikovom i učiteljevom slobodnom izboru, rasterećivati učenike i biti izvor radosti. Škola bi trebala postati učeća zajednica kako djece tako i njihovih učitelja, jer su izvannastavne aktivnosti mjesto koje je ispunjeno radošću, uzbuđenjem i uspjehom te nisu potrebne ocjene kako bi motivirale učenike. Kao primjer dobre prakse ističu se Povjesničari kao jedna od najučestalijih izvannastavnih aktivnosti u hrvatskim školama, a kroz koju se uvažava važno načelo u našim školama, načelo zavičajnosti, kao odraz šire društvene zajednice, regije u kojoj djeluje škola, što je posebice važno za stjecanje socijalnih, građanskih i interkulturalnih znanja, vještina i sposobnosti, odnosno kompetencija.
kultura ; slobodno vrijeme ; izvannastavne aktivnosti ; povjesničari
nije evidentirano
engleski
Culture Leisure
nije evidentirano
culture ; leisure ; extracurricular activities ; historians
nije evidentirano