Modeli kompetencija za društvo znanja (CROSBI ID 226043)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Račić, Marta
hrvatski
Modeli kompetencija za društvo znanja
Kompetencije, ishodi ucenja kao i kurikulumski pristup, kljucne su teme i pitanja na podrucju nacionalnog obrazovanja koje dominiraju pedagoškom teorijom i stvarnošcu od pocetka procesa pristupanja Europskoj uniji. Kako politickom uvjetovanošcu, tako i nužnim društvenim procesom europeizacije, obrazovne politike djeluju i mijenjaju okvire nacionalnog obrazovnog sustava. Stoga postoji potreba da se utvrde osnovne kompetencije koje su potrebne društvu i pojedincu, a kojima bi se odgovorilo na potrebe i zahtjeve suvremenih globalizacijskih promjena. Obrazovanje za određene modele kompetencija, postaje glavni zadatak kurikulumske politike na svim razinama obrazovanja. Cilj ovoga rada je utvrditi koji bi osnovni modeli kompetencija na razini visokoga obrazovanja bili u skladu s europskim razvojnim potrebama na putu prema društvu znanja, s obzirom da u Hrvatskoj još uvijek ne postoji nacionalni kompetencijski standard. Polazište su bile genericke kompetencije koje podrazumijevaju sposobnost organiziranja, planiranja, vođenja i upravljanja složenim projektima, timski rad i informaticke vještine. Postavljeni modeli kompetencija nužno sadrže navedene vještine uz dodatno: cjeloživotno ucenje, sposobnost umrežavanja, višejezicnost i interkulturalnost te djelovanje prema osnovnim društvenim vrijednostima.
kompetencije ; ishodi učenja ; kurikulum ; kurikulumski pristup ; društvo znanja
nije evidentirano
engleski
Competency Models for a Knowledge-Based Society
nije evidentirano
competencies ; learning outcomes ; curriculum ; curriculum approach ; knowledge-based society
nije evidentirano