Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Modeli kompetencija za društvo znanja (CROSBI ID 226043)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Račić, Marta Modeli kompetencija za društvo znanja // Suvremene teme, 6 (2013), 1; 86-100

Podaci o odgovornosti

Račić, Marta

hrvatski

Modeli kompetencija za društvo znanja

Kompetencije, ishodi ucenja kao i kurikulumski pristup, kljucne su teme i pitanja na podrucju nacionalnog obrazovanja koje dominiraju pedagoškom teorijom i stvarnošcu od pocetka procesa pristupanja Europskoj uniji. Kako politickom uvjetovanošcu, tako i nužnim društvenim procesom europeizacije, obrazovne politike djeluju i mijenjaju okvire nacionalnog obrazovnog sustava. Stoga postoji potreba da se utvrde osnovne kompetencije koje su potrebne društvu i pojedincu, a kojima bi se odgovorilo na potrebe i zahtjeve suvremenih globalizacijskih promjena. Obrazovanje za određene modele kompetencija, postaje glavni zadatak kurikulumske politike na svim razinama obrazovanja. Cilj ovoga rada je utvrditi koji bi osnovni modeli kompetencija na razini visokoga obrazovanja bili u skladu s europskim razvojnim potrebama na putu prema društvu znanja, s obzirom da u Hrvatskoj još uvijek ne postoji nacionalni kompetencijski standard. Polazište su bile genericke kompetencije koje podrazumijevaju sposobnost organiziranja, planiranja, vođenja i upravljanja složenim projektima, timski rad i informaticke vještine. Postavljeni modeli kompetencija nužno sadrže navedene vještine uz dodatno: cjeloživotno ucenje, sposobnost umrežavanja, višejezicnost i interkulturalnost te djelovanje prema osnovnim društvenim vrijednostima.

kompetencije ; ishodi učenja ; kurikulum ; kurikulumski pristup ; društvo znanja

nije evidentirano

engleski

Competency Models for a Knowledge-Based Society

nije evidentirano

competencies ; learning outcomes ; curriculum ; curriculum approach ; knowledge-based society

nije evidentirano

Podaci o izdanju

6 (1)

2013.

86-100

objavljeno

1849-2428

1847-2397

Povezanost rada

Filozofija, Obrazovne znanosti