Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Staroatenski pristup odgoju (CROSBI ID 225968)

Prilog u časopisu | pregledni rad (stručni)

Pranjić, Marko Staroatenski pristup odgoju // Magistra Iadertina, 10 (2016), 37-48

Podaci o odgovornosti

Pranjić, Marko

hrvatski

Staroatenski pristup odgoju

Starogrčko osnovno školovanje imalo je eminentno odgojni karakter od trenutka kad je zbog neadekvatnosti roditeljskog doma za njega morala brinuti posebna institucija koja je za to posjedovala viši stupanj kvalificiranosti, naime, onda kada se počinje pojavljivati škola kao odgojno-obrazovna ustanova, štoviše, kada sam polis (grad-država) postaje svojevrsnim učiteljem i odgajateljem. Za razliku od spartanskog odgoja, recentniji atenski odgoj u prvi plan stavlja odgajanikovu individualnost što po sebi profilira i novo viđenje čovjeka te njegova odgoja, odmičući se polagano od pretežno militarističkog gledanja na ljudsko biće i slijepe pokornosti bilo kojem i bilo kakvom autoritetu. Popuštaju spone središnjeg utjecaja polisa, a sve više jača demokracija, mitsko se zatomljuje, a spekulativno osnažuje. Homerovi ideali poprimaju prosvjetiteljsku svijest i sve više jača vječitost ideje naspram promjenljivog ljudskog mišljenja. Umjesto primata sile i moći, Atena je dala primat pravu, a samim tim i pojedincu, individui, iz čega je nikla jedinstvena kultura duhovnog života koju je u začetcima osmislio atenski zakonodavac Solon.

individualnost; odgojno-obrazovni koncept; pjesnik; polis; škola

nije evidentirano

engleski

Aprouch to Education in Ancient Athens

nije evidentirano

individuality; educational concepts; poet;; polis; school.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

10

2016.

37-48

objavljeno

1846-3606

1849-0018

Povezanost rada

Pedagogija, Filozofija, Povijest