Kriza vrijednosti kao kriza odgoja (CROSBI ID 225855)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Miliša, Zlatko ; Dević, Jasminka ; Perić, Ines
hrvatski
Kriza vrijednosti kao kriza odgoja
U članku se analiziraju i aktualiziraju teorijske i praktične poveznice i implikacije suodnosa (kriza) vrijednosti i (kriza) odgoja. Odgoj je vrijednosna kategorija i ne možemo ga razumjeti bez filozofijskoga, sociologijskoga i psihologijskoga konteksta. Autori se zalažu za pedagogijski diskurs "odgoja za vrijednosti" i/ili "odgoja za demokraciju", jer pojedinci, kao i svaka država, stagniraju ili prosperiraju provedbom (konkretnih) odgojnih vrijednosti. Odgoj nije vrijednosno neutralan i svaki kritički pedagog treba biti vrijednosno angažiran i mora upozoravati na to s kojim se odgojnim vrjednotama gradi zdravo društvo i angažirani građanin. Vjerovanje u vrijednosno neutralnu društvenu znanost znači da bi znanstvenici trebali biti nezainteresirani za posljedice društvenih deformacija. Pojedinačna i društvena perspektiva zadana je vrednota, ali ona ima i (svoju) vremensku ograničenost. Autori na temelju istraživanja drugih, kao i na temelju vlastitih istraživanja, objašnjavaju kako se djeca i mladi približavaju riziku i rizičnomu ponašanju. Na kraju članka donose i (operativnu) definiciju ciljeva odgoja i obrazovanja.
vrijednosti; odgoj; vrijednosne orijentacije; slobodno vrijeme; mladi; djeca u riziku i rizično ponašanje
nije evidentirano
engleski
Crisis of Values as Crisis of Education
nije evidentirano
values; education; value orientations; leisure time; youth; children at risk; risky behaviour
nije evidentirano