Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kriza vrijednosti kao kriza odgoja (CROSBI ID 225855)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Miliša, Zlatko ; Dević, Jasminka ; Perić, Ines Kriza vrijednosti kao kriza odgoja // Mostariensia (Mostar), 19 (2015), 2; 7-20

Podaci o odgovornosti

Miliša, Zlatko ; Dević, Jasminka ; Perić, Ines

hrvatski

Kriza vrijednosti kao kriza odgoja

U članku se analiziraju i aktualiziraju teorijske i praktične poveznice i implikacije suodnosa (kriza) vrijednosti i (kriza) odgoja. Odgoj je vrijednosna kategorija i ne možemo ga razumjeti bez filozofijskoga, sociologijskoga i psihologijskoga konteksta. Autori se zalažu za pedagogijski diskurs "odgoja za vrijednosti" i/ili "odgoja za demokraciju", jer pojedinci, kao i svaka država, stagniraju ili prosperiraju provedbom (konkretnih) odgojnih vrijednosti. Odgoj nije vrijednosno neutralan i svaki kritički pedagog treba biti vrijednosno angažiran i mora upozoravati na to s kojim se odgojnim vrjednotama gradi zdravo društvo i angažirani građanin. Vjerovanje u vrijednosno neutralnu društvenu znanost znači da bi znanstvenici trebali biti nezainteresirani za posljedice društvenih deformacija. Pojedinačna i društvena perspektiva zadana je vrednota, ali ona ima i (svoju) vremensku ograničenost. Autori na temelju istraživanja drugih, kao i na temelju vlastitih istraživanja, objašnjavaju kako se djeca i mladi približavaju riziku i rizičnomu ponašanju. Na kraju članka donose i (operativnu) definiciju ciljeva odgoja i obrazovanja.

vrijednosti; odgoj; vrijednosne orijentacije; slobodno vrijeme; mladi; djeca u riziku i rizično ponašanje

nije evidentirano

engleski

Crisis of Values as Crisis of Education

nije evidentirano

values; education; value orientations; leisure time; youth; children at risk; risky behaviour

nije evidentirano

Podaci o izdanju

19 (2)

2015.

7-20

objavljeno

1023-8638

Povezanost rada

Povezane osobe



Pedagogija

Poveznice