Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga marketinških čimbenika u upravljanju cjenovnim jazom između privatnih i proizvođačkih maraka (CROSBI ID 225811)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Horvat Sandra ; Škunca Helena Uloga marketinških čimbenika u upravljanju cjenovnim jazom između privatnih i proizvođačkih maraka // Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 13 (2015), 2; 69-84

Podaci o odgovornosti

Horvat Sandra ; Škunca Helena

hrvatski

Uloga marketinških čimbenika u upravljanju cjenovnim jazom između privatnih i proizvođačkih maraka

Snaga privatnih maraka iz godine u godinu raste pa zbog nižih cijena i veće prihvaćenosti od strane potrošača postaju sve veća prijetnja markama proizvođača. Unatoč tome, potrošači su u pojedinim kategorijama proizvoda i dalje spremni platiti više za proizvođačku marku. Cilj ovog rada je istražiti utjecaj marketinških čimbenika na sklonost potrošača da plate višu cijenu za proizvođačke u odnosu na privatne marke te u skladu s tim spoznati koliko visoki cjenovni jaz između privatnih i proizvođačkih maraka je primjeren u različitim kategorijama proizvoda. U svrhu ispunjenja cilja provedeno je jednokratno opisno istraživanje na prigodnom uzorku od sto ispitanika pomoću web ankete. Ispitanici su odgovarali na pitanja o prihvatljivom cjenovnom jazu i marketinškim čimbenicima za tri različite kategorije proizvoda. Rezultati istraživanja su pokazali da su u kategoriji čokolade potrošači spremni platiti najviše za kupnju marke proizvođača dok je za proizvode za njegu lica prihvatljiv srednji, a za tekući sapun niski cjenovni jaz. Istraživanje je također pokazalo da se razlika u cjenovnom jazu, koji su potrošači spremni prihvatiti, može povezati s utjecajem marketinških čimbenika.

privatne marke; cjenovni jaz; marketinški čimbenici

nije evidentirano

engleski

The role of marketing factors in the management of price gap between brands and private labels

nije evidentirano

private labels; price gap; marketing factors

nije evidentirano

Podaci o izdanju

13 (2)

2015.

69-84

objavljeno

1333-8900

1845-495X

Povezanost rada

Ekonomija