Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

The global market of footwear (CROSBI ID 55664)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Knego, Nikola ; Knežević, Blaženka The global market of footwear // Antropometrija i normizacija modne obuće / Ujević, Darko ; Knego, Nikola ; Rogale, Dubravko et al. (ur.). Zagreb: Tekstilno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 111-154

Podaci o odgovornosti

Knego, Nikola ; Knežević, Blaženka

engleski

The global market of footwear

Oblikovanje i izrada obuće je izuzetno stara čovjekova aktivnost koja seže duboko u prošlost. Tijekom vremena obuća je od primarne zaštitne uloge poprimala i niz drugih funkcija koje dolaze do izražaja u suvremenom življenju. Moguće je razlikovati niz kriterija za klasificiranje obuće. Svaki od njih je detaljnije obrađen. Istraženi su globalni aspekti proizvodnje i potrošnje obuće. Svjetska proizvodnja i potrošnja obuće je izrazito globalizirana. U svjetskoj industriji obuće postoji pojam "velika trojice" koji se odnosi na zemlje kakve su Kina, Indija i Indonezija. Vijetnam predstavlja četvrtu zemlju u "velikoj četvorici". Navedeni pojmovi velike trojice ili velike četvorice se odnose na vrijednost izvezene obuće proizvedene u svakoj od navedenih zemalja. Tako je udio "velike trojice" predstavljao nešto preko 1/3 ukupnog svjetskog izvoza u 2002. godini. Dominantan je udio Kine koja je ostvarivala kontinuirani porast vrijednosti izvoza obuće. Njezin udio u velikoj trojici je bio 86, 2%, a u svjetskom izvozu obuće 43%. Istovremeno je njezin udio u svjetskoj proizvodnji mjeren proizvedenim parima obuće bio 46, 7%. Neke od zemalja mediteranskog bazena su značajnije zemlje izvoznice obuće. Primjeri toga su od europskih zemalja Italija i Španjolska, a od afričkih zemalja Tunis i Maroko. Za Italiju se s pravom može kazati da predstavlja pokretačku snagu svjetske industrije obuće. Dva glavna uvozna tržišta su europsko i američko. Njihov udio u svjetskom uvozu obuće je oko 85%. Europsko tržište je vodeće uvozno tržište obuće. Njezin udio u svjetskom uvozu obuće premašuje 50%.Europsko uvozno tržište po obilježjima nije homogeno. Ono je heterogeno i svaka pojedinačna zemlja se razlikuje od druge po nekim svojim obilježjima koja mogu otežavati ili olakšavati poslovanje. Za oba glavna svjetska uvozna tržišta je zajedničko da se na njima plasira kvalitetnija obuća veće vrijednosti. To je u pravilu obuća izrađena od kože. Najznačajnija izvozna tržišta za europske proizvođače obuće su: američko, švicarsko, japansko i rusko tržište. Najznačajnija izvozna tržišta za europske proizvođače obuće su: američko, švicarsko, japansko i rusko tržište. Prvih pet izvoznih tržišta za obuću proizvedenu u Republici Hrvatskoj je činilo 80 % hrvatskog izvoza obuće. Njemačko tržište je činilo 26% ukupnog hrvatskog izvoza obuće. Kinesko tržište je bilo glavno uvozno tržište obuće za Republiku Hrvatsku i činilo je 73% hrvatskog uvoza obuće u 2011. godini. Hrvatska je najviše izvozila kožnu, a uvozila gumenu i plastičnu obuću.

footwear, market, market structure, world, global of footwear market

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

111-154.

objavljeno

Podaci o knjizi

Antropometrija i normizacija modne obuće

Ujević, Darko ; Knego, Nikola ; Rogale, Dubravko ; Lazibat, Tonći

Zagreb: Tekstilno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2015.

978-953-7105-62-4

Povezanost rada

Ekonomija