Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kurikularni pristup institucionalnom odgoju i obrazovanju (CROSBI ID 225649)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Visković, Ivana Kurikularni pristup institucionalnom odgoju i obrazovanju // Učenje i nastava, 1 (2015), 3; 457-468

Podaci o odgovornosti

Visković, Ivana

hrvatski

Kurikularni pristup institucionalnom odgoju i obrazovanju

Suvremena pedagogija prepoznaje značajnost autentičnog i fleksibilnog odgojno-obrazovnog pristupa prilagođenog individualanim sposobnostima i mogućnostima pojedinca. Takav pristup uvjetuje napuštanje rigidnih, strogo strukturiranih planova i programa u odgojno- obrazovnim institucijama (vrtićima i školama) te oblikovanje i razvoj otvorenog i humanistički usmjerenog kurikuluma koji zagovara kompetencijski pristup. Svrha fleksibilnog i razvojno usmjerenog kurikuluma razumijevanje je pojedinca u interaktivnom odnosu s okruženjem, načinima, izvorima i sadržajima učenja, a cilj razvoj kompetentnog pojedinca. Kurikularni pristup zagovara suradnički odnos svih čimbenika procesa, primarno djeteta/učenika, stručnog osoblja (odgajatelja, učitelja i članova stručno razvojne službe) i roditelja te šireg društvenog okruženja. Dijete se prihvaća kao aktivni subjekt osobnog razvoja i obrazovanja. Potiče se izgrađivanje partnerskog odnosa s roditeljima te razvijaju različiti oblici uključivanja djece i roditelja u sukonstrukciju kurikuluma - planiranje, pripremu, provedbu i vrednovanje odgojno-obrazovnog procesa. Kvaliteta kurikuluma prepoznatljiva je u suradničkom odnosu svih čimbenika procesa, načinima distribuiranja moći i oblicima vođenja, načinima rješavanja problemskih situacija i komunikaciji kao operativnoj razini. Ovaj rad daje pregled idnikatora oblikovanja i razvoja odgojno-obrazovnog kurikuluma.

humanistički kurikulum; konstrukcija i razvoj kurikuluma; čimbenici konstrukcije kurikuluma

nije evidentirano

engleski

Curricular approach to institutional education and Upbringing

nije evidentirano

humanistic curriculum; construction and development of a curriculum; participants in curriculum construction

nije evidentirano

Podaci o izdanju

1 (3)

2015.

457-468

objavljeno

2466-2801

Povezanost rada

Povezane osobe



Pedagogija