Kurikularni pristup institucionalnom odgoju i obrazovanju (CROSBI ID 225649)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Visković, Ivana
hrvatski
Kurikularni pristup institucionalnom odgoju i obrazovanju
Suvremena pedagogija prepoznaje značajnost autentičnog i fleksibilnog odgojno-obrazovnog pristupa prilagođenog individualanim sposobnostima i mogućnostima pojedinca. Takav pristup uvjetuje napuštanje rigidnih, strogo strukturiranih planova i programa u odgojno- obrazovnim institucijama (vrtićima i školama) te oblikovanje i razvoj otvorenog i humanistički usmjerenog kurikuluma koji zagovara kompetencijski pristup. Svrha fleksibilnog i razvojno usmjerenog kurikuluma razumijevanje je pojedinca u interaktivnom odnosu s okruženjem, načinima, izvorima i sadržajima učenja, a cilj razvoj kompetentnog pojedinca. Kurikularni pristup zagovara suradnički odnos svih čimbenika procesa, primarno djeteta/učenika, stručnog osoblja (odgajatelja, učitelja i članova stručno razvojne službe) i roditelja te šireg društvenog okruženja. Dijete se prihvaća kao aktivni subjekt osobnog razvoja i obrazovanja. Potiče se izgrađivanje partnerskog odnosa s roditeljima te razvijaju različiti oblici uključivanja djece i roditelja u sukonstrukciju kurikuluma - planiranje, pripremu, provedbu i vrednovanje odgojno-obrazovnog procesa. Kvaliteta kurikuluma prepoznatljiva je u suradničkom odnosu svih čimbenika procesa, načinima distribuiranja moći i oblicima vođenja, načinima rješavanja problemskih situacija i komunikaciji kao operativnoj razini. Ovaj rad daje pregled idnikatora oblikovanja i razvoja odgojno-obrazovnog kurikuluma.
humanistički kurikulum; konstrukcija i razvoj kurikuluma; čimbenici konstrukcije kurikuluma
nije evidentirano
engleski
Curricular approach to institutional education and Upbringing
nije evidentirano
humanistic curriculum; construction and development of a curriculum; participants in curriculum construction
nije evidentirano