Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Dramski postupci u metodičkom oblikovanju nastave hrvatskoga jezika u nižim razredima osnovne škole (CROSBI ID 401855)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Vukojević, Zrinka Dramski postupci u metodičkom oblikovanju nastave hrvatskoga jezika u nižim razredima osnovne škole / Alerić, Marko (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2016

Podaci o odgovornosti

Vukojević, Zrinka

Alerić, Marko

hrvatski

Dramski postupci u metodičkom oblikovanju nastave hrvatskoga jezika u nižim razredima osnovne škole

Polazeći od teorijskog razmatranja dramskog odgoja, njegovih osnovnih karakteristika i metoda, u radu se istražuje utjecaj primjene dramskih postupaka u nastavi hrvatskoga jezika u nižim razredima osnovne škole, na razvoj učeničkih komunikacijskih kompetencija. Istraživanjem se željelo utvrditi utječe li primjena dramskih postupaka kao nastavne metode na uspjeh učenika na testu komunikacijske kompetencije, na stav učenika prema nastavnom predmetu Hrvatski jezik te sklonosti prema aktivnostima povezanim uz dramu i dramskim postupcima. Istraživanje je provedeno na uzorku učenika četvrtih razreda osnovne škole (N=344) županije Grada Zagreba. Rezultati istraživanja pokazuju statistički značajno bolji učinak dramskih postupaka na razvoj učeničke komunikacijske kompetencije u donosu na predavačko-prikazivačku nastavu. Učenici eksperimentalne skupine su djelovanjem dramskih postupaka ostvarili bolje rezultate na testu komunikacijske kompetencije, razvili pozitivnije stavove prema nastavi hrvatskoga jezika te pokazali veću sklonost prema aktivnostima povezanim uz dramu i dramskim postupcima. Na temelju teorijskog razmatranja i dobivenih rezultata možemo zaključiti kako je primjena dramskih postupaka u nastavi hrvatskoga jezika imala pozitivan učinak na razvoj učeničkih kompetencija, kreativnosti izražavanja, boljih odnosa među učenicima te njihova doživljaja nastave. Utvrđene učinkovitosti primjene dramskih postupaka u nastavi hrvatskoga jezika mogu pridonijeti popularizaciji njihove afirmacije u odgojno- obrazovnom sustavu Hrvatske. Za adekvatnu primjenu dramskih postupaka potrebno je osposobljavanje učitelja tijekom formalnog obrazovanja i njihova profesionalnog razvoja te sudjelovanje na stručnim edukacijama i skupovima koji ističu važnost suvremene nastave koja odgovara potrebama današnjih učenika kako bismo ih potaknuli na samostalnost u učenju, poticali njihovu kreativnost i motivaciju za učenjem.

dramski odgoj ; dramski postupci ; hrvatski jezik ; komunikacijska kompetencija ; nastavni predmet Hrvatski jezik ; primarno obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Drama-Related Procedures in Methodological Formation of Croatian Language Teaching in the Lower Grades of Primary Schools

nije evidentirano

drama education ; drama approach ; Croatian language ; communicative competence ; the subject Croatian language ; primary education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

181

26.02.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija