Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Usporedba opisnog i brojčanog ocjenjivanja u primarnom obrazovanju (CROSBI ID 401608)

Ocjenski rad | diplomski rad

Ravlić, Dunja Usporedba opisnog i brojčanog ocjenjivanja u primarnom obrazovanju / Rajić, V. ; Matijević, M. (mentor); Rajić, V. (neposredni voditelj). Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2015

Podaci o odgovornosti

Ravlić, Dunja

Rajić, V. ; Matijević, M.

Rajić, V.

hrvatski

Usporedba opisnog i brojčanog ocjenjivanja u primarnom obrazovanju

Neizostavan, ali ujedno najdiskutabilniji dio odgojno obrazovnog procesa je provjeravanje i ocjenjivanje znanja. Ocjenjivanje je prosudba učeničkog znanja prema određenim kriterijima te se izražava odgovarajućom ocjenom. O ocjenjivanju kao kompleksnom području odgoja i obrazovanja često se govori u stručnim krugovima upravo zbog toga što postoje vrlo raznoliki sustavi ocjenjivanja (opisno, brojčano, kombinirano ocjenjivanje) te je potrebno koristiti onaj koji najviše odgovara svrsi i cilju odgoja i obrazovanja. Cilj ovog istraživanja je utvrditi mišljenja učitelja o ocjenjivanju u primarnom obrazovanju. U istraživanju je sudjelovalo 120 učitelja primarnog obrazovanja. U rezultatima je pokazano kako učitelji smatraju da je trenutno ocjenjivanje subjektivno, komplicirano i dosadno, ali također ga percipiraju kao sustavno, konkretno, korisno i jasno. Čak 82, 5% učitelja smatra kako od 1. do 4. razreda treba ocjenjivati kombinirano, jednak broj učitelja smatra kako treba ocjenjivati samo opisno, odnosno samo brojčano (7, 5%), dok svega njih 2, 5% smatra kako učenike ne bi trebalo ocjenjivati. Utvrđena je statistički značajna razlika (p .= , 043) u mišljenjima učitelja o ocjenjivanju s obzirom na godine radnog staža. Rezultati istraživanja pokazali su kako se učitelji najviše slažu sa tvrdnjom kako likovni, glazbeni i tjelesno zdravstvenu kulturu treba ocjenjivati opisno.

ocjenjivanje; opisno ocjenjivanje; brojčano ocjenjivanje; primarno obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Comparison of numerical and descriptive assessment in primary education

nije evidentirano

ssessment; descriptive assessment; evaluation; numerical assessment; primary education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

43

21.09.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

nije evidentirano