Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Univerzalne ljudske vrijednosti budućih učitelja i odgajatelja : kroskulturalna usporedba u modelu održivog ponašanja (CROSBI ID 632518)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Tatalović Vorkapić, Sanja ; Anđić, Dunja Univerzalne ljudske vrijednosti budućih učitelja i odgajatelja : kroskulturalna usporedba u modelu održivog ponašanja // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje : teorije, politike i prakse : knjiga sažetaka. Zagreb: Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta ; OMEP Hrvatska, 2015. str. 58-59

Podaci o odgovornosti

Tatalović Vorkapić, Sanja ; Anđić, Dunja

hrvatski

Univerzalne ljudske vrijednosti budućih učitelja i odgajatelja : kroskulturalna usporedba u modelu održivog ponašanja

Kvaliteta rada odgajatelja i učitelja sa svrhom što adekvatnijeg udovoljavanja zahtjevima suvremenog odgoja i obrazovanja i odgoja i obrazovanja za održivi razvoj značajno ovisi o sustavu vrijednosti s kojim odgajatelji i učitelji raspolažu. Taj sustav vrijednosti u okviru njihovog održivog ponašanja ima snažan implicitni utjecaj na rad u odgojno-obrazovnoj skupini, bez obzira je li riječ o kontekstu vrtića ili osnovne škole. Stoga je ovaj rad usmjeren na ispitivanje Schwartzovih univerzalnih ljudskih vrijednosti, u okviru modela, održivog ponašanja kod budućih odgajatelja i učitelja. U istraživanju je sudjelovalo N=712 studenata iz četiri države: Bosne i Hercegovine (N=150), Hrvatske (N=283), Slovenije (N=146) i Srbije (N=133). Primijenjena je Subskala univerzalnih ljudskih vrijednosti prema teoriji S.Schwartza (1992) iz upitnika Održivog ponašanja (Juarez- Nàjera, 2010) koja mjeri vrijednosne osobine, vrijednosti utjecaja i društvene vrijednosti. Rezultati su pokazali da postoje značajne razlike u razinama vrijednosnih osobina i vrijednosti utjecaja između studenata svih četiriju država. Najveću razinu vrijednosnih osobina pokazali su studenti budući učitelji i odgajatelji iz Srbije, a vrijednosti utjecaja oni iz Slovenije. Najveću razinu treće dimenzije ljudskih vrijednosti – društvenih vrijednosti, pokazali su studenti iz Srbije. Međutim, generalno gledajući razlike među državama se nisu pokazale značajnima za ovu dimenziju ljudskih vrijednosti. Utvrđeni su nalazi interpretirani u odnosu na socio- psihološki model održivog ponašanja autorice M.Juarez-Nàjera (2010), te s obzirom na značaj razvijanja i poučavanja univerzalnih ljudskih vrijednosti kod budućih učitelja i odgajatelja s ciljem što veće kvalitete njihova odgojno- obrazovnog rada s djecom (pred)školske dobi te u odgoju i obrazovanju za održivi razvoj.

budući učitelji i odgajatelji ; kros-kulturalna usporedba ; odgoj i obrazovanje za održivi razvoj ; održivo ponašanje ; univerzalne ljudske vrijednosti.

nije evidentirano

engleski

Universal human values of future primary school teachers and preschool teachers : crosscultural comparisons in model of sustainable behaviour

nije evidentirano

Future primary school teachers and preschool teachers ; cross-cultural comparison ; education for sustainable development ; sustainable behavior ; universal human values.

nije evidentirano

Podaci o prilogu

58-59.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje : teorije, politike i prakse : knjiga sažetaka

Zagreb: Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta ; OMEP Hrvatska

Podaci o skupu

Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse

predavanje

30.09.2015-02.10.2015

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija