Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Univerzalne vrijednosti i vrijednosti odgoja i obrazovanja za održivi razvoj studenata i učitelja. (CROSBI ID 632517)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Anđić, Dunja ; Ćurić, Antonia ; Pavlačić, Leo Univerzalne vrijednosti i vrijednosti odgoja i obrazovanja za održivi razvoj studenata i učitelja. // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja ; IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi / . Gazdić-Aleri, T. ; Rijavec, M. (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 279-291

Podaci o odgovornosti

Anđić, Dunja ; Ćurić, Antonia ; Pavlačić, Leo

hrvatski

Univerzalne vrijednosti i vrijednosti odgoja i obrazovanja za održivi razvoj studenata i učitelja.

Vrijednosti, kao dio svakodnevnog čovjekova života u društvu, određuju njegove stavove, uvjerenja i ponašanja. Koncept odgoja i obrazovanja za održivi razvoj se temelji na vrijednosnim dimenzijama biološkog/ekološkog, društvenog/kulturnog, ekonomskog, političkog i osobnog sustava. Vrijednosti djeca uče i na njih se prenose od ranog djetinjstva, putem obitelji, okoline u kojoj rastu, a zatim putem odgojno-obrazovnih institucija, kao što su predškolske ustanove i osnovne škole. U školama ključni prenositelji vrijednosti su učitelji. Iz toga razloga je naše istraživanje bilo usmjereno na vrijednosti budućih učitelja, studenata učiteljskog studija i učitelja razredne nastave, u praksi osnovnih škola. Putem teorije univerzalnih ljudskih vrijednosti S. Schwartza (1992, 1994) koja počiva na 10 tipova vrijednosti ili motivacijskih ciljeva te tri tipa vrijednosti koje smo priključili teoriji, a koje posebno promovira koncept odgoja i obrazovanja za održivi razvoj (biorazličitost, kulturna različitost i odgovornost), ispitali smo (samo)procjene studenata učiteljskog studija i učitelja razredne nastave o važnosti tih vrijednosti. Istraživanje je provedeno na uzorku od 156 ispitanika, od toga 94 studenta Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci i 62 učitelja razredne nastave u osnovnim školama. Kako je riječ o preliminarnom istraživanju, uopćavanje rezultata bi bilo izlišno, ali svakako nudi mogućnost daljnjih istraživanja o vrijednostima koje promoviraju univerzalne kulturne vrijednosti, a posebice o vrijednostima odgoja i obrazovanja za održivi razvoj. Dobiveni rezultati upućuju na promišljanja o postojećem inicijalnom obrazovanju budućih učitelja i potrebe za unaprjeđivanjem stručnog usavršavanja učitelja u praksi.

odgoj i obrazovanje za održivi razvoj; studenti; učitelji; vrijednosti.

nije evidentirano

engleski

Universal Values and Values of Education for Sustainable Development of students and teachers

nije evidentirano

Education for Sustainable Development; students; teachers; values.

nije evidentirano

Podaci o prilogu

279-291.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja ; IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi

. Gazdić-Aleri, T. ; Rijavec, M.

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-7210-82-3

Podaci o skupu

Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja. Međunarodna znanstvena konferencija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

predavanje

13.04.2015-15.04.2015

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija