DOPRINOSI RAZVOJU KOMPETENCIJA UČITELJA OSNOVNIH ŠKOLA U ODGOJU I OBRAZOVANJU ZA ODRŽIVI RAZVOJ Doprinosi razvoju kompetencija učitelja osnovnih škola u odgoju i obrazovanju za održivi razvoj (CROSBI ID 225168)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Anđić, Dunja
hrvatski
DOPRINOSI RAZVOJU KOMPETENCIJA UČITELJA OSNOVNIH ŠKOLA U ODGOJU I OBRAZOVANJU ZA ODRŽIVI RAZVOJ Doprinosi razvoju kompetencija učitelja osnovnih škola u odgoju i obrazovanju za održivi razvoj
U radu se analizira pojam i prikazuju značajni modeli kompetencija učitelja u odgoju i obrazovanju za održivi razvoj. Istraživanje je provedeno na uzorku od 740 učitelja osnovnih škola u Republici Hrvatskoj. Cilj je bio utvrditi doprinos sudjelovanja učitelja u oblicima stručnog usavršavanja i aktivnostima škola kojima se potiče razvoj kompetencija učitelja za odgoj i obrazovanje za održivi razvoj. Regresijskim analizama utvrđeni su doprinosi sudjelovanja u stručnom usavršavanju i u aktivnostima škola u razvoju kompetencija učitelja u odgoju i obrazovanju za održivi razvoj. Učitelji su se usavršavali samoobrazovanjem koji se pokazao najvećim pozitivnim prediktorom. Organizirani oblici usavršavanja poput radionica, seminara i predavanja, županijskih stručnih vijeća, skupova i konferencija doprinose razvoju kompetencija učitelja. Rezultati istraživanja ukazuju i da škole i institucije koje bi se trebale baviti profesionalnim razvojem i stručnim usavršavanjem učitelja nisu još uvijek preuzele ključnu ulogu u facilitiranju i poticanju na razvoj potrebitih kompetencija učitelja za implementaciju koncepta odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u odgojno- obrazovnu praksu u školama.
kompetencije; učitelji; odgoj i obrazovanje za održivi razvoj; profesionalni razvoj; stručno usavršavanje; škola.
nije evidentirano
engleski
Contributions To The Development Of Primary School Teacher Competences In Education For Sustainable Development
nije evidentirano
competences; primary school teachers; education for sustainable development; school activities; professional in-service training in education for sustainable development.
nije evidentirano