Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kako mjeriti održivo ponašanje? Adaptacija i validacija Upitnika o održivom ponašanju (CROSBI ID 225167)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Anđić, Dunja ; Tatalović Vorkapić, Sanja Kako mjeriti održivo ponašanje? Adaptacija i validacija Upitnika o održivom ponašanju // Revija za sociologiju, 45 (2015), 1; 69-97. doi: 10.5613/rzs.45.1.3

Podaci o odgovornosti

Anđić, Dunja ; Tatalović Vorkapić, Sanja

hrvatski

Kako mjeriti održivo ponašanje? Adaptacija i validacija Upitnika o održivom ponašanju

Istraživanja ekoloških, proekoloških i održivih ponašanja u psihologiji i sociologiji, kao i u interdisciplinarnom području odgoja i obrazovanja za održivi razvoj, veliko značenje pridaju problemu vrijednosti. Jedan od obuhvatnijih modela koji s naglaskom na vrijednosti propituje održiva ponašanja jest sociopsihološki model održivog ponašanja M. Juárez Nájera, koji predstavlja teorijsku podlogu ovog istraživanja. Cilj je rada bio validirati i prilagoditi Upitnik o održivom ponašanju, koji je iz tog modela izvela M. Juárez Nájera, upotrebi u hrvatskome društveno- kulturnom području. Upitnik je preveden i primijenjen na uzorku od 480 studenata Sveučilišta u Rijeci. Pretpostavljeno je da će se struktura četiriju supskala kojima je u sklopu upitnika mjereno održivo ponašanje potvrditi u hrvatskome društveno-kulturnom području. Također je pretpostavljeno da će supskale osviještenosti o posljedicama, pripisivanja odgovornosti te interpersonalne i intrapersonalne inteligencije za održivost biti pozitivno povezane s izloženošću sadržajima kolegija koji se temelje na problematici ekologije i održivog razvoja. Iako su analize indicirale zadovoljavajuće razine pouzdanosti tog instrumenta, utvrđena je djelomično drukčija faktorska struktura dviju od četiriju supskala u odnosu na izvorne analize M. Juárez Nájera. Rezultati upućuju i na razlike među vrijednosnim orijentacijama hrvatskih ispitanika i ispitanika iz izvornog istraživanja. Studenti koji su se već obrazovali u okviru ekoloških kolegija pokazali su veću odgovornost prema ekološkim problemima i višu interpersonalnu i intrapersonalnu inteligenciju za održivost, ali ne i veću osviještenost o posljedicama. Unatoč znatnim ograničenjima ovog istraživanja, rezultati validacije i adaptacije Upitnika o održivom ponašanju upućuju na potencijal za njegovu primjenu u studijama iz interdisciplinarnog područja odgoja i obrazovanja za održivi razvoj na hrvatskome društveno-kulturnom području te posljedično unaprjeđenje istraživanja te problematike.

odgoj i obrazovanje za održivi razvoj; ekološko ponašanje; proekološko ponašanje; održivo ponašanje; Upitnik o održivom ponašanju

nije evidentirano

engleski

How to Measure Sustainable Behaviour? Adaptation and Validation of the Questionnaire on Sustainable Behaviour

nije evidentirano

education for sustainable development; environmental behaviour; pro-environmental behaviour; sustainable behaviour; the Questionnaire on Sustainable Behaviour

nije evidentirano

Podaci o izdanju

45 (1)

2015.

69-97

objavljeno

0350-154X

1846-7954

10.5613/rzs.45.1.3

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice