Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Dijete kao aktivni sudionik polaska u osnovnu školu (CROSBI ID 225051)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Somolanji Tokić, Ida, Kretić Majer Jasna Dijete kao aktivni sudionik polaska u osnovnu školu // Život i škola = Life and school, 61 (2015), 1; 103-111

Podaci o odgovornosti

Somolanji Tokić, Ida, Kretić Majer Jasna

hrvatski

Dijete kao aktivni sudionik polaska u osnovnu školu

Polazak u osnovnu školu tema je koja se posebno aktualizirala novim prijedlogom obveznoga predškolskoga odgoja i obrazovanja sa školskom godinom 2014./2015. U hrvatskoj teoriji i praksi prevladava pristup polasku djeteta u školu kao svojevrsnom testu zrelosti za koji se dijete treba konkretno pripremati u obitelji i dječjem vrtiću. U suvremenom kurikulu treba doći do ukidanja pojma gotovosti i normiranja djece pri polasku u osnovnu školu i problematiku sagledati iz šire perspektive koja uključuje niz sudionika od kojih je najvažniji dijete/učenik. Proces prijelaza za dijete predstavlja svojevrsni stres. U obzir se mora uzeti nekoliko razina prijelaza iz perspektive djeteta čije razumijevanje pridonosi razvoju kontinuiranoga razvojno primjerenoga pristupa prijelazu. Time se daje prednost djetetu kao subjektu odgojno-obrazovnoga procesa. Cilj je ovoga rada istražiti djetetovu percepciju dječjega vrtića i osnovne škole prije i nakon polaska u osnovnu školu čime se želi naglasiti potreba uvažavanja djetetova prijašnjega iskustva pri organizaciji odgojno-obrazovnoga rada. Proveden je postupak intervjuiranja s djecom u dobi od 6 do 7 godina prije polaska u školu i tri mjeseca nakon polaska u školu. Rezultati ukazuju da su djeca svjesna promjena koje se događaju tijekom procesa prijelaza, uočavaju razlike te pri tome proživljavaju snažne pozitivne i negativne emocije.

polazak u školu ; dječji vrtić ; pedagogija slušanja ; dijete ; intervju

nije evidentirano

engleski

Child as an Active Participant When Starting School

nije evidentirano

child ; interview ; preschool ; pedagogy of listening ; primary school

nije evidentirano

Podaci o izdanju

61 (1)

2015.

103-111

objavljeno

0044-4855

1849-0972

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice