Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ikonografija i slikarske vrste (fr. genre) (CROSBI ID 55518)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Cvetnić, Sanja Ikonografija i slikarske vrste (fr. genre) // Sveto i profano: slikarstvo talijanskog baroka u Hrvatskoj / Tomić, Radoslav ; Marković, Danijela (ur.). Zagreb: Galerija Klovićevi dvori, 2015. str. 89-93

Podaci o odgovornosti

Cvetnić, Sanja

hrvatski

Ikonografija i slikarske vrste (fr. genre)

Pojava samostalnih slikarskih vrsta u XVI. stoljeću i brzo širenje umjetničkim tržištem XVII. stoljeća jedno je od najznačajnijih slikarskih fenomena toga doba, koje možemo pratiti i na baroknim slikarskim djelima u Hrvatskoj. Dotadašnja podjela prema sadržaju na sakralno, mitološko i historijsko slikarstvo te portrete proširila se, dakle, nižim vrstama umjetničkih sadržaja i potrajala sve dok je figuralno slikarstvo vladalo umjetničkim kozmosom. Ikonografija liturgijskih (sakralnih) slika obilježena je najduljim saborom u crkvenoj povijesti, Tridentskim (1545. – 1563.). On je ostavio u naslijeđe novi program Rimokatoličke Crkve, koji se od kraja XVI. do početka XIX. stoljeća odrazio u mnogim pojavama: u crkvenoj disciplini, globalnoj standardizaciji liturgije, isticanju važnosti sakramenata, naglasku na nauku o transsupstancijaciji, ali i u moralnim uzorima, ulozi umjetnosti općenito pa i u narudžbama za likovna djela.

barok, slikarstvo, ikonografija, slikarske vrste

nije evidentirano

engleski

Iconography and genre

nije evidentirano

Baroque, painting, iconography, genre

nije evidentirano

Podaci o prilogu

89-93.

objavljeno

Podaci o knjizi

Sveto i profano: slikarstvo talijanskog baroka u Hrvatskoj

Tomić, Radoslav ; Marković, Danijela

Zagreb: Galerija Klovićevi dvori

2015.

978-953-271-085-4

Povezanost rada

Povijest umjetnosti