Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Razlike u funkcionalnim sposobnostima između učenika iz urbane i ruralne sredine (CROSBI ID 224978)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Petrić, Vilko ; Cetinić Jelena ; Novak, Dario Razlike u funkcionalnim sposobnostima između učenika iz urbane i ruralne sredine // Hrvatski športskomedicinski vjesnik, 25 (2010), 117-121

Podaci o odgovornosti

Petrić, Vilko ; Cetinić Jelena ; Novak, Dario

hrvatski

Razlike u funkcionalnim sposobnostima između učenika iz urbane i ruralne sredine

Osnovni cilj istraživanja bio je utvrditi razlike u funkcionalnim sposobnostima između urbanog i ruralnog uzorka učenika iste kronološke dobi i stupnja uhranjenosti. Uzorak ispitanika sastojao se od ukupno 1117 učenika osnovnih škola od 5. do 8. razreda. Učenici su uključeni u redovitu nastavu tjelesne i zdravstvene kulture od dva sata tjedno. Izračunat je indeks tjelesne mase putem kojeg se utvrdio stupanj uhranjenosti svakog učenika. Funkcionalne sposobnosti procijenjene su testom kontinuirano trčanje šest minuta (F6) koji se koristi u hrvatskom školstvu, odnosno u osnovnim i srednjim školama. Rezultati ukazuju da postoji statistički značajna razlika (p < , 05) u funkcionalnim sposobnostima između formiranih grupa ispitanika s obzirom na kronološku dob, stupanj uhranjenosti i pripadnost urbano – ruralnom području. Učenici iz ruralnih sredina (1359m ± 149) bez obzira na kronološku dob i stupanj uhranjenosti generalno su značajno (p < 0, 001) više razine funkcionalnih sposobnosti od učenika urbanih naselja (1250m ± 186). Intervencije u svrhu promicanja zdravlja učenika bi u idealnom slučaju trebale uključivati mjere koje bi istovremeno poboljšavale razinu funkcionalnih sposobnosti i smanjivale razinu pretilosti, a s kojima bi trebalo započeti već u nižim razredima osnovnih škola i to posebice u urbanim naseljima.

učenici ; funkcionalne sposobnosti ; stupanj uhranjenosti ; urbano – ruralno

nije evidentirano

engleski

Differences in Fuctional Abilities Between Urban and Rural Schoolchildren

nije evidentirano

students ; functional abilities ; level of nutrition ; urban – rural

nije evidentirano

Podaci o izdanju

25

2010.

117-121

objavljeno

0354-0766

Povezanost rada

Kineziologija

Poveznice