Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 800069

Mogućnosti primjene intertekstualnosti u nastavi književnosti


Sabljić, Jakov
Mogućnosti primjene intertekstualnosti u nastavi književnosti // Jezik, kultura i književnost u suvremenom svijetu: zbornik radova sa znanstvenog skupa s međunarodnim sudjelovanjem Međimurski filološki dani II održanoga u Čakovcu 26. travnja 2013. / Turza-Bogdan, Tamara ; Legac, Vladimir ; Kos-Lajtman, Andrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Blažeka, Đuro (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 253-269 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 800069 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mogućnosti primjene intertekstualnosti u nastavi književnosti
(The possibilities of intertextuality's implementation in literature teaching)

Autori
Sabljić, Jakov

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Jezik, kultura i književnost u suvremenom svijetu: zbornik radova sa znanstvenog skupa s međunarodnim sudjelovanjem Međimurski filološki dani II održanoga u Čakovcu 26. travnja 2013. / Turza-Bogdan, Tamara ; Legac, Vladimir ; Kos-Lajtman, Andrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Blažeka, Đuro - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 253-269

ISBN
978-953-7210-89-2

Skup
Međimurski filološki dani II

Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 26.04.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
intertekstualnost; nastava književnosti; metodički pristupi
(intertextuality; literature teaching; methodical approaches)

Sažetak
U suvremenoj nastavi književnosti potrebno je sustavnije povezivanje književnih djela na osnovi teme, likova, žanra, jezika i stila jer se time postiže njihovo bolje razumijevanje. Takvom interpretacijom učenici dublje osvješćuju karakteristike pojedinih tema, motiva, likova, stilova i žanrova povezujući najmanje dva djela ili njihove odlomke u smislenu cjelinu koja ne mora biti zasnovana isključivo na književnopovijesno usmjerenom prikupljanju spoznaja o književnosti. Interpretirati se mogu djela koja su u izravnoj intertekstualnoj vezi, ali i djela koja povezuje ista ili slična tema. Suodnos je moguć i među tekstovima koji pripadaju istom ili različitom književnom rodu, žanru, odnosno razdoblju ili su tekstovi istoga autora u kojima su uočljiva zajednička obilježja njegove poetike. Uspoređivati se može i tekst autorove biografije i njegova djela (auto)biografske prirode. Raznolikošću se takvih paralela opravdava teorijsko i praktično utemeljenje intertekstualnoga nastavnog sustava i objašnjenje njegovih obilježja kao što su: struktura i sadržaj nastavnoga sata, uporaba sredstava i pomagala, uloga nastavnika, modeli intertekstualne nastave. Predložen način rada provjeren je u praksi te su u skladu s njim na više primjera osmišljene raznolike metode, postupci i prijedlozi organizacije nastave.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Jakov Sabljić (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Sabljić, Jakov
Mogućnosti primjene intertekstualnosti u nastavi književnosti // Jezik, kultura i književnost u suvremenom svijetu: zbornik radova sa znanstvenog skupa s međunarodnim sudjelovanjem Međimurski filološki dani II održanoga u Čakovcu 26. travnja 2013. / Turza-Bogdan, Tamara ; Legac, Vladimir ; Kos-Lajtman, Andrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Blažeka, Đuro (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 253-269 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Sabljić, J. (2015) Mogućnosti primjene intertekstualnosti u nastavi književnosti. U: Turza-Bogdan, T., Legac, V., Kos-Lajtman, A., Filipan-Žignić, B. & Blažeka, Đ. (ur.)Jezik, kultura i književnost u suvremenom svijetu: zbornik radova sa znanstvenog skupa s međunarodnim sudjelovanjem Međimurski filološki dani II održanoga u Čakovcu 26. travnja 2013..
@article{article, author = {Sablji\'{c}, J.}, year = {2015}, pages = {253-269}, keywords = {intertextuality, literature teaching, methodical approaches}, isbn = {978-953-7210-89-2}, title = {The possibilities of intertextuality's implementation in literature teaching}, keyword = {intertextuality, literature teaching, methodical approaches}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {\v{C}akovec, Hrvatska} }