Marketing hotela kao pretpostavka razvoja turističke destinacije (CROSBI ID 401038)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Perišić Prodan, Marina
Meler, Marcel
hrvatski
Marketing hotela kao pretpostavka razvoja turističke destinacije
Usvajanjem marketinške koncepcije u hotelskim poslovnim subjektima, a u cilju povećanja uspješnosti poslovanja i postizanja sinergijskih učinaka suradnje s dionicima u turističkoj destinaciji, a poglavito suradnjom između hotelskih poslovnih subjekata i turističkih zajednica, moguće je odgovoriti izazovima koje nameće suvremeno turističko okruženje, te postići suvremeni destinacijski razvoj turizma. U cilju procjene razine implementiranosti marketinške koncepcije u hotelskim poslovnim subjektima, te njezinog utjecaja na uspješnost poslovanja i suradnju s dionicima u turističkoj destinaciji, provedeno je istraživanje među hotelskim poslovnim subjektima i turističkim zajednicama Primorsko- goranske i Istarske županije. Također, analizom rezultata istraživanja turističkih destinacija Primorsko- goranske i Istarske županije, a temeljem kvantitativnih i kvalitativnih pokazatelja razvoja turizma destinacije, proveden je hotelski i destinacijski benchmarking odabranih županija. U cilju dokazivanja postavljenih hipoteza, korištene su brojne statističke metode. Posebna pozornost usmjerena je na analizu marketinške koncepcije i njezin utjecaj na uspješnost poslovanja hotelskih poslovnih subjekata, intenzitet suradnje s dionicima, te učinkovitost suradnje s turističkim zajednicama pri planiranju i realizaciji marketinških aktivnosti turističke destinacije. Istraživanje je potvrdilo potrebu intenziviranja implementacije marketinške koncepcije, te ukazalo na prednosti i mogućnosti primjene iste s ciljem postizanja veće uspješnosti poslovanja, te bolje suradnje s dionicima u turističkoj destinaciji, kao i učinkovitije suradnje s turističkim zajednicama. Rezultati dobiveni istraživanjem indikativni su za marketinške menadžere hotelskih poslovnih subjekata koji nastoje unaprijediti vlastito poslovanje, bez obzira na razinu implementiranosti marketinške koncepcije u poslovanju. Nadalje, rezultati dobiveni istraživanjem mogu poslužiti u praksi svim dionicima u turističkoj destinaciji, a poglavito menadžmentu turističkih zajednica, kako bi doprinijeli poboljšanju kvalitete turističke ponude i time odgovorili na suvremene zahtjeve turističkog tržišta.
dionici; hotel; marketing; marketinška koncepcija; turistička destinacija
nije evidentirano
engleski
Hotel Marketing as a Precondition to Tourist Destination Development
nije evidentirano
stakeholders; hotel; marketing; marketing concept; tourist destination
nije evidentirano
Podaci o izdanju
372
14.07.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu
Opatija