Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Analiza odnosa životnih navika i rezultata samoprocjene vokalnih teškoća kod budućih vokalnih profesionalaca (CROSBI ID 400971)

Ocjenski rad | diplomski rad

Huber, Iva Analiza odnosa životnih navika i rezultata samoprocjene vokalnih teškoća kod budućih vokalnih profesionalaca / Heđever, Mladen (mentor); Bonetti, Ana (neposredni voditelj). Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2013

Podaci o odgovornosti

Huber, Iva

Heđever, Mladen

Bonetti, Ana

hrvatski

Analiza odnosa životnih navika i rezultata samoprocjene vokalnih teškoća kod budućih vokalnih profesionalaca

Vokalni profesionalci su osobe koje koriste glas kao osnovno sredstvo svoje profesionalne aktivnosti. Njihov svakodnevni zadatak je podučavati, uvjeravati i djelovati svojim glasom te ih se stoga svrstava u visoko rizičnu skupinu za nastajanje poremećaja glasa. Učitelji i nastavnici su skupina vokalnih profesionalaca koja se smatra posebno rizičnom skupinom i jedni su od najčešćih pacijenata s poremećajima glasa. Nažalost, često nisu dovoljno educirani niti svjesni mogućih problema koje im glas može prouzročiti stoga je cilj ovog istraživanja utvrditi postoje li razlike u samoprocjeni vokalnih teškoća između budućih vokalnih profesionalaca i neprofesionalaca. Istraživanje je provedeno na uzorku od 160 ispitanika - 80 budućih vokalnih profesionalaca (studenata Učiteljskog fakulteta) i 80 studenata koji neće biti vokalni profesionalci. Ispitavanje se provelo pomoću dva upitnika: Upitnika o životnim navikama oblikovanim za potrebe istraživanja te Indeksa vokalnih teškoća (Voice Handicap Index – VHI) kojim se obavlja samoprocjena poremećaja glasa i njegova interferencija s kvalitetom života. Statističkom analizom dobiveno je da se skupine ispitanika statistički značajno razlikuju na varijablama F2 (U bučnoj prostoriji ljudi me teško razumiju), F4 (Telefon upotrebljavam rjeđe nego što želim), F7 (Ljudi traže da ponovim kad razgovaram s njima licem u lice), E8 (Zbunjen sam kad ljudi traže da ponovim što sam rekao/rekla) te varijablama VHIF (fizički aspekt) i VHIE (emocionalni aspekt) koje se odnose na ukupne rezultate Indeksa vokalnih teškoća. Dokazana je i povezanost navedena dva upitnika, no iako većina varijabli skupa životnih navika korelira s varijablama skupa vokalnih teškoća, povezanost je jako slaba. Iz rada je proizašao zaključak kako su kod današnjih studenata prisutne brojne životne navike koje negativno utječu na glas, bilo kod budućih vokalnih profesionalaca ili kod studenata kojima glas neće biti primarno sredstvno profesionalne aktivnosti. Rezultati istraživanja imaju važne implikacije za sve buduće vokalne profesionalce stoga se preporučuje osmišljavanje i provedba vokalnog obrazovanja tijekom formalne obuke svih studenata koji će biti dio ove skupine jer ipak je glas njihovo glavno oruđe o kojem im ovisi posao i karijera.

budući vokalni profesionalci; životne navike; Indeks vokalnih teškoća.

nije evidentirano

engleski

Relationship between habits and vocal difficulties in future vocal professionals

nije evidentirano

future vocal professionals; Habits; Voice Handicap Index

nije evidentirano

Podaci o izdanju

46

21.10.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija