Analiza odnosa životnih navika i rezultata samoprocjene vokalnih teškoća kod budućih vokalnih profesionalaca (CROSBI ID 400971)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Huber, Iva
Heđever, Mladen
Bonetti, Ana
hrvatski
Analiza odnosa životnih navika i rezultata samoprocjene vokalnih teškoća kod budućih vokalnih profesionalaca
Vokalni profesionalci su osobe koje koriste glas kao osnovno sredstvo svoje profesionalne aktivnosti. Njihov svakodnevni zadatak je podučavati, uvjeravati i djelovati svojim glasom te ih se stoga svrstava u visoko rizičnu skupinu za nastajanje poremećaja glasa. Učitelji i nastavnici su skupina vokalnih profesionalaca koja se smatra posebno rizičnom skupinom i jedni su od najčešćih pacijenata s poremećajima glasa. Nažalost, često nisu dovoljno educirani niti svjesni mogućih problema koje im glas može prouzročiti stoga je cilj ovog istraživanja utvrditi postoje li razlike u samoprocjeni vokalnih teškoća između budućih vokalnih profesionalaca i neprofesionalaca. Istraživanje je provedeno na uzorku od 160 ispitanika - 80 budućih vokalnih profesionalaca (studenata Učiteljskog fakulteta) i 80 studenata koji neće biti vokalni profesionalci. Ispitavanje se provelo pomoću dva upitnika: Upitnika o životnim navikama oblikovanim za potrebe istraživanja te Indeksa vokalnih teškoća (Voice Handicap Index – VHI) kojim se obavlja samoprocjena poremećaja glasa i njegova interferencija s kvalitetom života. Statističkom analizom dobiveno je da se skupine ispitanika statistički značajno razlikuju na varijablama F2 (U bučnoj prostoriji ljudi me teško razumiju), F4 (Telefon upotrebljavam rjeđe nego što želim), F7 (Ljudi traže da ponovim kad razgovaram s njima licem u lice), E8 (Zbunjen sam kad ljudi traže da ponovim što sam rekao/rekla) te varijablama VHIF (fizički aspekt) i VHIE (emocionalni aspekt) koje se odnose na ukupne rezultate Indeksa vokalnih teškoća. Dokazana je i povezanost navedena dva upitnika, no iako većina varijabli skupa životnih navika korelira s varijablama skupa vokalnih teškoća, povezanost je jako slaba. Iz rada je proizašao zaključak kako su kod današnjih studenata prisutne brojne životne navike koje negativno utječu na glas, bilo kod budućih vokalnih profesionalaca ili kod studenata kojima glas neće biti primarno sredstvno profesionalne aktivnosti. Rezultati istraživanja imaju važne implikacije za sve buduće vokalne profesionalce stoga se preporučuje osmišljavanje i provedba vokalnog obrazovanja tijekom formalne obuke svih studenata koji će biti dio ove skupine jer ipak je glas njihovo glavno oruđe o kojem im ovisi posao i karijera.
budući vokalni profesionalci; životne navike; Indeks vokalnih teškoća.
nije evidentirano
engleski
Relationship between habits and vocal difficulties in future vocal professionals
nije evidentirano
future vocal professionals; Habits; Voice Handicap Index
nije evidentirano
Podaci o izdanju
46
21.10.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb