Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Izvještavanje hrvatskih dnevnih novina o predsjedničkim kandidatima tijekom predizborne kampanje 2014./2015. (CROSBI ID 224666)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Beluhan, Matej ; Kovačić, Silvija ; Raguž, Anđelka Izvještavanje hrvatskih dnevnih novina o predsjedničkim kandidatima tijekom predizborne kampanje 2014./2015. // Medijska istraživanja, 21 (2015), 2; 79-107

Podaci o odgovornosti

Beluhan, Matej ; Kovačić, Silvija ; Raguž, Anđelka

hrvatski

Izvještavanje hrvatskih dnevnih novina o predsjedničkim kandidatima tijekom predizborne kampanje 2014./2015.

Kvantitativnom analizom sadržaja novinskih naslovnica i priloga najav-ljenih na istima, istražujemo na koji je način šest hrvatskih dnevnih novi-na najavlji­valo i potom izvještavalo o predsjedničkim kandidatima i kan-didatkinji, tijekom predizborne kampanje u prosincu 2014. i siječnju 2015. godine. Cilj istraživanja je utvrditi na koji se način predsjedničkim kandidatima, dodjeljuje medijski prostor s osobitim naglaskom na uviđa-nje, jesu li pritom, medijski djelatnici (ne)pristrani. Prilozi najavljeni na naslovnim stranicama, nerijetko su odlu­čujući faktor publike da pročita ili kupi novine. Isto tako, mogu ukazivati i na selekciju i vrijednost infor-macija u dnevnim novinama jer teme i sadržaj, koje pojedine novine sma-traju važnijima od ostalih, implicitni su odraz uređivačke politike medija. Stoga je svrha rada, usporediti karakteristike i značajke analiziranih dne-vnih novina s obzirom na važnu političku i društvenu temu. Analiza poka-zuje kako se Kolindi Grabar Kitarović i Ivi Josipoviću najčešće dodjeljuje medijski prostor na naslovnicama hrvatskih dnevnih novina. Novi list je tijekom predizborne kampanje najčešće izvještavao o kandidatima s pret-hodnim najavama na naslovnicama, a sa svega dvije naslovne stranice, uređivački tim 24sata je nastojao privući pažnju čitatelja. Najveći broj informativnih naslova donose Slobodna Dalmacija i Jutarnji list. Večernji list prednjači u kritički, dok Novi list i 24sata s obje naslovnice prednjače u senzacionalističkim naslovima. Medijsko izvještavanje o prvim predsje-dničkim izborima nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju, bilježi djelo-mičan napredak spram profesionalnijeg izvješta­vanja medijskih djelatni-ka, trend „amerikanizacije“ je i dalje prisutan, a primjetna naklonost Kolindi Grabar Kitarović pokazala se podudarnom i s javnim mnijenjem.

predsjednički izbori; predsjednički kandidati; dnevne novine; naslovnice; naslovi

nije evidentirano

engleski

Croatian Daily Newspapers Coverage on Presidential Candidates During the Election Campaign 2014/2015

nije evidentirano

presidential election; presidential candidates; daily newspapers; cover pages; headlines

nije evidentirano

Podaci o izdanju

21 (2)

2015.

79-107

objavljeno

1330-6928

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti

Poveznice
Indeksiranost