Reklamni tekst, intertekstualno zasnovan i paratekstualno određen (CROSBI ID 632059)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Jozić, Ivana ; Mahmutović Alisa
hrvatski
Reklamni tekst, intertekstualno zasnovan i paratekstualno određen
Ovaj rad pokušava objasniti reklamne tekstove stvorene pomoću drugih tekstova koje crpe iz vlastitoga kulturnog modela. Na primjerima iz konkretnoga jezičnog materijala, koji se sastoji od korpusa reklamnih poruka iz medija, pokušat ćemo bar donekle objasniti motiviranost i funkcionalnost određenih intertekstualnih postupaka. Korpus je uzet iz hrvatskog i bosanskohercegovačkog tiska, jer se nastoji utvrditi univerzalnost postupka. Analiza jezičnog materijala temelji se na teorijskim postavkama tekstne lingvistike, ali i na osnovama sociolingvističke teorije jer nam je cilj objasniti paratekstualni kontekst reklama bitno određen neoliberalnim kapitalizmom. S druge strane, intertekstualnost promatramo sa stajališta postojećeg univerzuma diskursa. To znači da operiramo onim što je naša kultura stvorila, iz nje crpimo ono što imamo, pa nas stoga u ovome radu u prvom redu zanima kako se u reklamni tekst uključuje ono što je već poznato i ima određeno značenje. Drugim riječima, zanima nas način na koji se reklamni tekst referira na ono što je ukorijenjeno u kulturi. Budući da je naše razumijevanje bilo kojega teksta povezano s njegovim smještanjem u pojedine okvire, čini nam se izrazito zanimljivim ono što se postiže ili se nastoji postići intertekstualnošću u reklamama.
reklamni tekst; tekstna lingvistika; intertekstualnost; paratekstualnost; poststrukturalizam; kultura
nije evidentirano
engleski
Advertisements: intertextually realized and paratextually determined
nije evidentirano
advertisements; text linguistics; intertextuality; paratextuality; poststructuralism; culture
nije evidentirano
Podaci o prilogu
245-255.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Jezik, kultura i književnost i suvremenom svijetu
Turza-Bogdan, Tamara ; Legac, Vladimir ; Kos-Lajtman, Andrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Blažeka, Đuro
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-7210-89-2
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096