Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Reklamni tekst, intertekstualno zasnovan i paratekstualno određen (CROSBI ID 632059)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Jozić, Ivana ; Mahmutović Alisa Reklamni tekst, intertekstualno zasnovan i paratekstualno određen // Jezik, kultura i književnost i suvremenom svijetu / Turza-Bogdan, Tamara ; Legac, Vladimir ; Kos-Lajtman, Andrijana et al. (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 245-255

Podaci o odgovornosti

Jozić, Ivana ; Mahmutović Alisa

hrvatski

Reklamni tekst, intertekstualno zasnovan i paratekstualno određen

Ovaj rad pokušava objasniti reklamne tekstove stvorene pomoću drugih tekstova koje crpe iz vlastitoga kulturnog modela. Na primjerima iz konkretnoga jezičnog materijala, koji se sastoji od korpusa reklamnih poruka iz medija, pokušat ćemo bar donekle objasniti motiviranost i funkcionalnost određenih intertekstualnih postupaka. Korpus je uzet iz hrvatskog i bosanskohercegovačkog tiska, jer se nastoji utvrditi univerzalnost postupka. Analiza jezičnog materijala temelji se na teorijskim postavkama tekstne lingvistike, ali i na osnovama sociolingvističke teorije jer nam je cilj objasniti paratekstualni kontekst reklama bitno određen neoliberalnim kapitalizmom. S druge strane, intertekstualnost promatramo sa stajališta postojećeg univerzuma diskursa. To znači da operiramo onim što je naša kultura stvorila, iz nje crpimo ono što imamo, pa nas stoga u ovome radu u prvom redu zanima kako se u reklamni tekst uključuje ono što je već poznato i ima određeno značenje. Drugim riječima, zanima nas način na koji se reklamni tekst referira na ono što je ukorijenjeno u kulturi. Budući da je naše razumijevanje bilo kojega teksta povezano s njegovim smještanjem u pojedine okvire, čini nam se izrazito zanimljivim ono što se postiže ili se nastoji postići intertekstualnošću u reklamama.

reklamni tekst; tekstna lingvistika; intertekstualnost; paratekstualnost; poststrukturalizam; kultura

nije evidentirano

engleski

Advertisements: intertextually realized and paratextually determined

nije evidentirano

advertisements; text linguistics; intertextuality; paratextuality; poststructuralism; culture

nije evidentirano

Podaci o prilogu

245-255.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Jezik, kultura i književnost i suvremenom svijetu

Turza-Bogdan, Tamara ; Legac, Vladimir ; Kos-Lajtman, Andrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Blažeka, Đuro

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-7210-89-2

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija