Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ispitivanje dihotičkog slušanja kod djece starije vrtićke dobi (CROSBI ID 400710)

Ocjenski rad | diplomski rad

Županić, Petra Ispitivanje dihotičkog slušanja kod djece starije vrtićke dobi / Heđever, Mladen (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2014

Podaci o odgovornosti

Županić, Petra

Heđever, Mladen

hrvatski

Ispitivanje dihotičkog slušanja kod djece starije vrtićke dobi

Dihotičko slušanje je eksperimentalna paradigma u kojoj se dva različita slušna podražaja prezentiraju istovremeno, svaki na jedno uho. Dihotičko slušanje jedna je od sposobnosti slušnog procesiranja, stoga su dihotički govorni testovi sastavni i nezaobilazni dio baterija testova za ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja. Cilj ovog rada jest ispitati dihotičko slušanje kod djece starije vrtićke dobi pomoću Dihotičkog testa riječi i Dihotičkog testa rečenica (subtestovi Baterije testova za ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja PSP1, Heđever, 2012). U istraživanje je uključena i skupina djece prvog razreda osnovne škole koja je prosječno starija 1 godinu i 3 mjeseca i za koju postoje standardizirane norme na dihotičkim testovima koji su korišteni u ovom radu. Pokušalo se utvrditi postoje li razlike u sposobnostima slušnog procesiranja između djece starije vrtićke dobi i djece prvog razreda osnovne škole na testovima koji ispituju dihotičko slušanje. U istraživanju su sudjelovale dvije skupine djece: 94-ero djece starije vrtićke dobi, prosječne kronološke dobi 6 ; 03 (godina ; mjesec) te 137-ero djece prvog razreda osnovne škole, prosječne kronološke dobi 7 ; 06 (godina ; mjesec). Prikupljeni podaci obrađeni su uporabom programa Statistica, inačica 5. Podaci su statistički obrađeni na razini deskriptivne statistike te parametrijske i neparametrijske statistike (T-test i Mann-Whitney U test). Rezultati su pokazali da djeca starije vrtićke dobi postižu značajno lošije rezultate u odnosu na djecu prvog razreda osnovne škole na Dihotičkom testu riječi za desno uho i ukupan rezultat te na Dihotičkom testu rečenica za lijevo uho. Nisu pronađene značajne razlike između dvije skupine ispitanika na Dihotičkom testu riječi za lijevo uho i Dihotičkom testu rečenica za ukupan rezultat. Djeca starije vrtićke dobi bila su značajno bolja od djece prvog razreda osnovne škole na Dihotičkom testu rečenica za desno uho. Rezultati na dihotičkim testovima djece niže kronološke dobi pod velikim su utjecajem strukturalno-anatomskih čimbenika, dok porastom kronološke dobi sve važniji postaju procesi pažnje.

slušno procesiranje; poremećaj slušnog procesiranja; dihotičko slušanje; dihotički govorni testovi

nije evidentirano

engleski

ASSESSMENT OF DICHOTIC LISTENING IN THE OLDER PRE-SCHOOL CHILDREN

nije evidentirano

auditory processing; auditory processing disorder; dichotic listening; dichotic speech tests

nije evidentirano

Podaci o izdanju

48

11.09.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija