Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Teorijske perspektive informacijske pismenosti: kritičko pedagogijski pogled (CROSBI ID 400684)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kos, Denis Teorijske perspektive informacijske pismenosti: kritičko pedagogijski pogled / Špiranec, Sonja ; Komar, Zvonimir (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2014

Podaci o odgovornosti

Kos, Denis

Špiranec, Sonja ; Komar, Zvonimir

hrvatski

Teorijske perspektive informacijske pismenosti: kritičko pedagogijski pogled

Cilj ovog diplomskog rada jest predstavljanje kritičko pedagogijskog pogleda na informacijsku pismenost. U radu se polazi od značenja koncepta informacijske pismenosti za suvremeni kontekst informacijskog društva, debate o definiciji koncepta te definicije pojma pismenosti u tradiciji pedagogije Paula Freirea. Glavno usmjerenje prvoga dijela rada jest, u odnosu na funkcionalističku interpretaciju, razložiti postojeća alternativna razumijevanja informacijske pismenosti (fenomenografsko, sociokulturno, analiza diskursa) kao recentne teorijske perspektive koncepta. U drugom dijelu rada opisuje se stanje debate o informacijskoj pismenosti na temelju općih filozofijskih okvira u kojima se koncept razmatra. Pritom se nastoji sučeliti postpozitivističke i kritičko- teorijske konceptualizacije informacijske pismenosti. Kritičko-teorijsku poziciju nastoji se afirmirati kao rekonstruktivističku, odnosno onu koja nakon poststrukturalističke kritike metanarativa odbija u potpunosti odbaciti pozitivno nasljeđe moderne. Da bi se informacijska pismenost odredila kao pedagogijski relevantan koncept autor se poziva na germansku ideju obrazovanja poznatiju kao Bildung mišljenu u kritičko teorijskom ključu. Ideja obrazovanja predstavlja se kao osnovno usmjerenje u rekonstruktivističkom nastojanju kritičke teorije. U nastavku rada prikazuju se dosezi kritičko pedagogijskog zasnivanja informacijske pismenosti kroz perspektive triju autora: Ceesa Hamelinka, Jamesa Elmborga i Andrewa Whitwortha. Whitworthov pogled razrađen je uz pomoć teorije transformativnog učenja te se opisuje poveznica koncepta informacijske pismenosti s transformativnim pristupima u obrazovanju. Zaključno, autor na temelju raznolikosti perspektiva informacijske pismenosti navodi razloge za otvaranje rasprave o promišljanju informacijske pismenosti iz perspektive filozofije znanosti te nastoji razmotriti potencijal da se koncept odredi na temelju ideje znanstvene paradigme.

informacijska pismenost; kritička teorija; kritička pedagogija

nije evidentirano

engleski

Theoretical perspectives of information literacy: an outlook of critical pedagogy

nije evidentirano

information literacy; critical theory; critical pedagogy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

49 str.

30.09.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija