Živa slika, skulptura: ležanje kao živa mrtvost ili mrtva živost – oksimoron slike i skulpture, (CROSBI ID 224197)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Marjanić, Suzana
hrvatski
Živa slika, skulptura: ležanje kao živa mrtvost ili mrtva živost – oksimoron slike i skulpture,
U članku se termin živa slika primjenjuje na ulične animatore modusa Zlatnoga čovjeka sa zlatnim licem, u zlatnoj odori/plaštem i sa zlatnim cvijetom (suncokretom) u ruci (kojim Vas dotakne po glavi, ramenu ako mu u drvenu škrabicu dodijelite novčiće) na glavnom zagrebačkom trgu. Možda u tome smislu ulični animatori ostaju i nedovoljno teorijski vidljivi (osim u tekstovima urbane antropologije) (usp. Mason 1993) – u Zagrebu, na Trgu bana J. Jelačića, to je spomenuti Zlatni čovjek kao i Zlatna sfinga/faraon. Oba umjetnika-animatora imaju svoje mjesto i svoju publiku. Zlatnog čovjeka možemo susresti ispred ulaza na Dolac, a Faraon/Sfinga nas obično pozdravlja s jugozapadne strane Trga ("Zlatni čovjek...", 2010, http ; Butković, 2010, http).
iva slika; živa skulptura; umjetnost performansa
nije evidentirano
engleski
Live paintings, sculptures: lying as deadness alive or dead sparkle - the oxymoron of paintings and sculptures
nije evidentirano
live painting; live sculpture; performance art
nije evidentirano