Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Čitanje kao višefunkcionalna kompetencija / Branje kot večfunkcionalna kompetenca (CROSBI ID 631644)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Gazdić-Alerić, Tamara ; Alerić, Marko ; Budinski, Vesna ; Kolar Billege, Martina Čitanje kao višefunkcionalna kompetencija / Branje kot večfunkcionalna kompetenca // Mednarodni posvet, Partnerstvo Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani in vzgojno- izobraževalnih inštitucij 2016 / Devjak, Tatjana ; Saksida, Igor (ur.). Ljubljana, 2016. str. 9-21

Podaci o odgovornosti

Gazdić-Alerić, Tamara ; Alerić, Marko ; Budinski, Vesna ; Kolar Billege, Martina

hrvatski

Čitanje kao višefunkcionalna kompetencija / Branje kot večfunkcionalna kompetenca

Kompetencija čitanja jedna je od ključnih jezičnih kompetencija i zajedno s kompetencijama slušanja, govorenja i pisanja dio je dviju skupina temeljnih kompetencija: komunikacije na materinskome jeziku i komunikacije na stranome jeziku. Uspješno ovladavanje čitanjem podrazumijeva i omogućuje razumijevanje, a posredno i uspješnu proizvodnju pisanih tekstova. Kako je standardni jezik višefunkcionalan idiom, ovladavanje kompetencijom čitanja mora se ostvarivati u procesu u kojem metodički instrumentarij sadrži metodičke predloške u svim funkcionalnim stilovima. U istraživanju će biti utvrđeno u kojoj se mjeri u Republici Hrvatskoj čitanje u osnovnoškolskoj nastavi poučava i uvježbava (1) s obzirom na potrebu trajnog ovladavanja čitanjem i (2) s obzirom na potrebu ovladavanja čitanjem povezanim s višefunkcionalnošću standardnoga idioma. U vezi s tim bit će proučeni aktualni Nastavni plan i program za osnovnu školu u Republici Hrvatskoj i metodički predlošci u udžbenicima hrvatskoga jezika kao temeljnog predmeta kojemu je jedan od ciljeva uspješna kompetencija komunikacije na materinskome jeziku, a to znači i kompetencija čitanja (i pisanja) tekstova pisanih svim funkcionalnim stilovima.

višefunkcionalna kompetencija ; čitanje

nije evidentirano

engleski

Reading as a Multi-functional Competence

nije evidentirano

multi-functional competence ; reading

nije evidentirano

Podaci o prilogu

9-21.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Mednarodni posvet, Partnerstvo Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani in vzgojno- izobraževalnih inštitucij 2016

Devjak, Tatjana ; Saksida, Igor

Ljubljana:

978-961-253-194-2

Podaci o skupu

Međunarodni skup 2016.: Bralna pismenost - odgovornost vseh strukovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju

pozvano predavanje

22.01.2016-22.01.2016

Ljubljana, Slovenija

Povezanost rada

Filologija