Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Modeliranje i regulacija pogona električnog vozila opremljenog hibridnim baterijsko-ultrakondenzatorskim sustavom za pohranu energije (CROSBI ID 400504)

Ocjenski rad | diplomski rad

Mance, Marko Modeliranje i regulacija pogona električnog vozila opremljenog hibridnim baterijsko-ultrakondenzatorskim sustavom za pohranu energije / Pavković, Danijel (mentor); Hrgetić, Mario (neposredni voditelj). Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2016

Podaci o odgovornosti

Mance, Marko

Pavković, Danijel

Hrgetić, Mario

hrvatski

Modeliranje i regulacija pogona električnog vozila opremljenog hibridnim baterijsko-ultrakondenzatorskim sustavom za pohranu energije

U radu je opisana paralelna aktivna struktura baterijsko-ultrakondenzatorskih sustava za pohranu energije, te glavne značajke suvremenih litijevih baterija za automobilske primjene i visokonaponskih ultrakondenzatorskih modula za primjene u transportu. Na temelju pretpostavljene topologije DC sabirnice električnog vozila postavljen je matematički model koji uključuje podsustave baterije i ultrakondenzatora opremljene DC/DC pretvaračima snage s ugrađenim regulatorima struje, te podsustav pogonskog servomotora (sinkronog motora s permanentnim magnetima) opremljenog reguliranim DC/AC pretvaračem (izmjenjivačem). Tako dobiveni model elektromotornog pogona vozila integriran je u pojednostavljeni model dinamike vozila za pravocrtno gibanje. Na temelju izvedenog matematičkog modela električnog vozila projektirani su podređeni sustavi regulacije struje baterije, ultrakondenzatora i pogonskog servomotora, te sustav koordinacije tokova snage baterije/ultrakondenzatora prema DC sabirnici vozila, uključujući pomoćni sustav regulacije stanja napunjenosti ultrakondenzatorskog modula. Potom je projektiran i nadređeni sustave regulacije pogona vozila, a koji uključuje regulaciju napona DC sabirnice i sustav predupravljanja okretnim momentom pogonskog servomotora, te odgovarajući sustav unaprijedne kompenzacije opterećenja na DC sabirnici proporcionalnog okretnom momentu servomotora. Valjanost predloženih koncepata regulacije ispitana je simulacijama na računalu za slučaj pokretanja vozila iz mirovanja zadavanjem komande konstantne akceleracije, te za profile brzine vozila tipične za vožnju u urbanim uvjetima (NEDC vozni ciklus).

Modeliranje ; regulacija ; električno vozilo ; baterija ; ultrakondenzator

nije evidentirano

engleski

Modeling and control of electric vehicle powertrain equipped with battery-ultracapacitor energy storage system

nije evidentirano

Modeling ; control ; electric vehicle ; battery ; ultracapacitor

nije evidentirano

Podaci o izdanju

76

21.01.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb

Povezanost rada

Strojarstvo