Istraživanja poučavanja inih jezika i ovladavanja njima (CROSBI ID 224090)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bagarić Medve, Vesna ; Pavičić Takač, Višnja
hrvatski
Istraživanja poučavanja inih jezika i ovladavanja njima
Što atribut „znanstveni“ ima s nastavom stranoga jezika? Pitanje je to koje je prije više od 30 godina postavila Mirjana Vilke u svome članku „Metodologija znanstvenog istraživanja u nastavi stranih jezika“ (1979). Dokaze znanstvenosti glotodidaktike autorica pronalazi u temama istraživanja i metodama koje su preuzete iz drugih znanstvenih disciplina, ali su prilagođavane specifičnim zahtjevima glotodidaktike i takve primjenjivane u istraživanjima pitanja iz područja ovladavanja i poučavanja inih jezika. S obzirom da se u to vrijeme radilo o samim početcima glotodidaktike kao znanstvene discipline, Vilke pretpostavlja da će sustavna istraživanja čimbenika koji utječu na ovladavanje inim jezicima zaživjeti u budućnosti te da će jedno od obilježja tih istraživanja biti razvoj i usavršavanje istraživačkih metoda i instrumenata. Navedena su razmišljanja dala poticaj za provedbu analize izvješća o istraživanjima u području učenja, poučavanja i usvajanja inih jezika objavljenih u odabranim znanstvenim publikacijama u posljednjih pet godina. Cilj je analize bio utvrditi a) kojim su se temama, odnosno aspektima učenja i poučavanja inih jezika istraživači bavili, i b) koje su istraživačke metode primjenjivali u svojim istraživanjima. Korpus obuhvaća izvorne znanstvene članke iz područja ovladavanja i poučavanja inih jezika koji su objavljeni u četiri vodeće publikacije u Hrvatskoj (časopisi Strani jezici, Studia Romanica et Anglica Zagrabiensia, Zagreber germanistische Beiträge i zbornici Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku) i svijetu (Second Language Research, Language Learning, Studies in Second Language Acquisition, Modern Language Journal). Nalazi se razmatraju s obzirom na aktualne preporuke istraživača o tome koja teorijska polazišta i metodološke pristupe slijediti u budućnosti.
metode istraživanja; poučavanje inih jezika i ovladavanje inim jezicima; znanstveni časopisi
nije evidentirano
engleski
Research on second language teaching and acquisition
nije evidentirano
research methods; teaching foreign languages; second language acquisition; scientific journals
nije evidentirano