Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 795000

Vrijednosni sustav mladih - putokaz pedagogijskoj znanosti i pedagoškoj praksi


Livazović, Goran; Jukić, Renata; Buljubašić-Kuzmanović, Vesna
Vrijednosni sustav mladih - putokaz pedagogijskoj znanosti i pedagoškoj praksi // EDUvision 2015 »Modern Approaches to Teaching Coming Generation« »Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij« / Orel, Mojca (ur.).
Ljubljana: Eduvision, 2015. str. 84-97 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Vrijednosni sustav mladih - putokaz pedagogijskoj znanosti i pedagoškoj praksi
(Youth's Value System – a Pathway for Pedagogical Science and Educational Practice)

Autori
Livazović, Goran ; Jukić, Renata ; Buljubašić-Kuzmanović, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
EDUvision 2015 »Modern Approaches to Teaching Coming Generation« »Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij« / Orel, Mojca - Ljubljana : Eduvision, 2015, 84-97

ISBN
978-961-93662-4-0

Skup
Education vision & challenge for future generation

Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 03.12. - 04.12

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Ključne riječi: socioekonomski položaj; vrijednosni sustav; doba krize; budućnost; mladi
(Socioeconomic status; value system; time of crisis; future; youth)

Sažetak
Vrijednosni sustav mladih bitna je sastavnica osobnog i društvenog razvoja. Istraživanja tog područja doprinose pedagogijskoj znanosti u procjeni uspješnosti odgojnih nastojanja i kurikulumskom promišljanju ujedinjavanja društvenih usmjerenja i individualnih interesa i potreba mladih. Cilj je ovog istraživanja ispitati socioekonomski položaj i vrijednosni sustav mladih u doba krize. Uzorak obuhvaća 157 ispitanika različitog stupnja obrazovanja i kvalifikacije. Rezultati su istraživanja pokazali da ekonomsku krizu prati i socijalna, visoka nezaposlenost, uglavnom loš materijalni status i strah za budućnost. Samo se trećina mladih nada izlask u iz krize, konsolidaciji i modernizaciji, a preostali stagnaciji, radikalizaciji i regresiji. Iako je nezaposlenost velika i gospodarstvo nestabilno, a mladi obeshrabreni i bez vjere u budućnost, rangovi značajnosti i prihvaćenosti ispitanih vrijednosti o hrabrujuće su na visokoj razini. Rezultati istraživanja navode nas na zaključak o potrebitosti sustavnog planiranja te kreiranja sadržaja i aktivnosti unutar školskog kurikuluma za razvijanje sustava vrijednosti i osnaživanje mladih ljudi za suočavanje sa životnim situacijama u budućnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek