Kreativnost kao profesionalna kompetencija učitelja primarnog obrazovanja (CROSBI ID 631433)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bedeković, Jelena ; Bedeković, Vesna ; Zrilić, Smiljana
hrvatski
Kreativnost kao profesionalna kompetencija učitelja primarnog obrazovanja
Suočeno s naglim, nepredvidivim i nezaustavljivim promjenama današnje postmoderno inovativno društvo traga za što većim brojem pojedinaca koji su otkrivanjem novoga i usavršavanjem već otkrivenoga sposobni djelovati inventivno i kreativno. Prepoznavanje važnosti kreativnosti sve više dolazi do izražaja u svim ljudskim djelatnostima, osobito u području odgoja i obrazovanja. Pred učitelje se stoga postavljaju zahtjevi za novim kompetencijama koje proizlaze iz njihove profesionalne uloge, pri čemu kreativnost predstavlja značajnu profesionalnu kompetenciju koju od učitelja zahtijeva današnja škola stavljena pred izazov nove paradigme čiju osnovu, između ostaloga, čine i promjene prema kreativnoj nastavi. Bitna odlika kreativne nastave leži u dobrom poznavanju učenikove ličnosti, a osnovu kreativnog rada učitelja čini izgrađen vlastiti kreativan stav kao polaznica za osnaživanje kreativnih potencijala učenika. U empirijskom dijelu rada dan je prikaz istraživanja koje je imalo za cilj utvrditi u kojoj mjeri učitelji primarnog obrazovanja u neposrednoj nastavnoj praksi potiču kreativnost učenika. Rezultati istraživanja ukazali su na važnost kreativnosti učitelja u razvoju kreativnih potencijala učenika, a osnovne pretpostavke za poticanje promjena prema kreativnoj nastavi u primarnom obrazovanju potrebno je temeljiti na kvalitetnom inicijalnom obrazovanju budućih učitelja i kontinuiranom profesionalnom razvoju kroz permanentno stručno usavršavanje i sustav cjeloživotnog obrazovanja.
kreativnost; kompetencije; kompetentnost; kreativnost kao profesionalna kompetencija učitelja; kontinuirani profesionalni razvoj; cjeloživotno obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Creativity as the professional competence of teachers in primary education
nije evidentirano
creativity; competence; competency; creativity as a professional competence of teachers; continuous professional development; lifelong learning
nije evidentirano
Podaci o prilogu
233-251.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
International Expert Science Conference - "Modern approaches to teaching the coming generations"
Orel, Mojca
Ljubljana: EDUvision
978-961-93189-7-3
Podaci o skupu
Mednarodna konferenca EDUvision 2012 "Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij - Modern Approaches to Teaching Coming Generation"
predavanje
06.12.2012-07.12.2012
Ljubljana, Slovenija