Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vrednovanje učinaka mjera i strategija održivog transporta u gradovima (CROSBI ID 777613)

Druge vrste radova | ostalo

Brčić, Davor ; Šimunovć, Ljupko ; Slavulj, Marko ; Šoštarić, Marko ; Pilko, Hrvoje ; Ćosić, Mario ; Budimir, Damir ; Šojat, Dino Vrednovanje učinaka mjera i strategija održivog transporta u gradovima // Zbornik s okruglog stola. 2015.

Podaci o odgovornosti

Brčić, Davor ; Šimunovć, Ljupko ; Slavulj, Marko ; Šoštarić, Marko ; Pilko, Hrvoje ; Ćosić, Mario ; Budimir, Damir ; Šojat, Dino

hrvatski

Vrednovanje učinaka mjera i strategija održivog transporta u gradovima

Današnji uvjeti života zahtijevaju svakodnevnu prostorno vremensku distribuciju stanovništva, što producira prijevoznu potražnju. Porastom broja osobnih motornih vozila u gradovima pojavili su se učestali problemi prometne zagušenosti. Povećanu prometnu potražnju, pogotovo u vršnim periodima dana, moguće je riješiti strategijama upravljanja prijevoznom potražnjom. Strategije i mjere upravljanja prijevoznom potražnjom, kao temeljni instrumenti Planova održive urbane mobilnosti, imaju za cilj optimalno iskoristiti raspoloživu prometnu infrastrukturu, te racionalizirati i destimulirati putovanja osobnim automobilom kada upotreba osobnog vozila nije nužno potrebna. Stoga je pristup upravljanja prijevoznom potražnjom pretočen u Planove Održive Urbane Mobilnosti odgovor na narasle transportne probleme urbanih sredina. Izradbom plana održive urbane mobilnosti pridonosi se održivom budućem razvitku gradova. Činjenica je da se gradovi međusobno razlikuju prema brojnim osobitostima, kao što su primjerice ; broj stanovnika, površina, konfiguracija, cestovna infrastruktura, sustav javnoga gradskog prijevoza sa svojim podsustavima i niz drugih, ali zajednički problem urbanih sredina jesu dominantno prometna zagušenja uzrokovana prekomjernom upotrebom osobnih vozila i sigurnost cestovnog prometa. Stoga se, u cilju promijene modalne raspodjele, može pažljivim odabirom mjera za upravljanje prijevoznom potražnjom (kroz integrativne pakete) može se postići sinergijski učinak, te izraditi efikasan održivi transportni plan. Kombinacijom strategija koje imaju za cilj smanjiti uporabu osobnih automobila i strategija koje imaju za cilj povećati atraktivnost korištenja ostalih načina putovanja (javni gradski prijevoz i nemotorizirani promet), postiže se održivost postojećeg transportnog sustava u cjelini. Stoga se nužno nameće esencijalno pitanja na koje još uvijek nema egzaktnog odgovora ; koja je mjera postignuća ciljeva Planova održive urbane mobilnosti kao i kako vrednovati indikatore održivog transportnog sustava.

Održiva urbana mobilnost; vrednovanje; strategije i mjere; gradovi

Znanstveni projekt pod nazivom “VREDNOVANJE UČINAKA MJERA I STRATEGIJA ODRŽIVOG TRANSPORTA U GRADOVIMA” proveden je uz potporu Sveučilišta u Zagrebu

engleski

Evaluation of impacts of strategies and measures for sustainable transport in cities

nije evidentirano

Sustainable Urban Mobility; Evaluation; Strategies and Measures; Cities

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zbornik s okruglog stola

2015.

nije evidentirano

objavljeno

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport