Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Sociološki pristupi razumijevanju društvenih nejednakosti u obrazovanju (CROSBI ID 55202)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Puzić, Saša ; Košutić, Iva Sociološki pristupi razumijevanju društvenih nejednakosti u obrazovanju // Koji srednjoškolci namjeravaju studirati? - Pristup visokom obrazovanju i odabir studija / Baranović, Branislava (ur.). Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2015. str. 41-70

Podaci o odgovornosti

Puzić, Saša ; Košutić, Iva

hrvatski

Sociološki pristupi razumijevanju društvenih nejednakosti u obrazovanju

U radu se daje pregled suvremenih socioloških pristupa za istraživanje obrazovnih nejednakosti. Autori polaze od teze da omasovljenje obrazovanja, čak i na tercijarnoj razini, nije oslabilo vezu između obrazovnog postignuća i društvenog porijekla, te se ističe da i dalje postoje značajne razlike kako se tumači ova povezanost i njeni uzroci. Pregled pristupa za objašnjenje društvenih nejednakosti u obrazovanju sastoji se od tri dijela. Nakon uvodnog prikaza funkcionalističke i konfliktne perspektive, detaljnije se razmatraju Boudonova pozicijska teorija te Bourdieuova teorija kulturne i socijalne reprodukcije kao dvije teorije koje čine „standardni“ okvir suvremenih istraživanja obrazovnih nejednakosti. Izdvajaju se ključni elementi ova dva teorijska pristupa, njihova operacionalizacija u dosadašnjim empirijskim istraživanjima, kao i najvažnije kritičke objekcije. Zaključno se razmatra mogući daljnji razvoj adekvatnog teorijskog okvira za istraživanje obrazovnih nejednakosti koji bi se orijentirao prema glavnim kritikama upućenim Bourdieuovom i Boudonovom teorijskom modelu.

društvene nejednakosti, obrazovanje, teorija, Bourdieu, Boudon

nije evidentirano

engleski

Sociological approaches for understanding social inequalities in education

nije evidentirano

social inequalities, education, theory, Bourdieu, Boudon

nije evidentirano

Podaci o prilogu

41-70.

objavljeno

Podaci o knjizi

Koji srednjoškolci namjeravaju studirati? - Pristup visokom obrazovanju i odabir studija

Baranović, Branislava

Zagreb: Institut za društvena istraživanja

2015.

978-953-6218-68-4

Povezanost rada

Sociologija, Pedagogija