Sociološki pristupi razumijevanju društvenih nejednakosti u obrazovanju (CROSBI ID 55202)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Puzić, Saša ; Košutić, Iva
hrvatski
Sociološki pristupi razumijevanju društvenih nejednakosti u obrazovanju
U radu se daje pregled suvremenih socioloških pristupa za istraživanje obrazovnih nejednakosti. Autori polaze od teze da omasovljenje obrazovanja, čak i na tercijarnoj razini, nije oslabilo vezu između obrazovnog postignuća i društvenog porijekla, te se ističe da i dalje postoje značajne razlike kako se tumači ova povezanost i njeni uzroci. Pregled pristupa za objašnjenje društvenih nejednakosti u obrazovanju sastoji se od tri dijela. Nakon uvodnog prikaza funkcionalističke i konfliktne perspektive, detaljnije se razmatraju Boudonova pozicijska teorija te Bourdieuova teorija kulturne i socijalne reprodukcije kao dvije teorije koje čine „standardni“ okvir suvremenih istraživanja obrazovnih nejednakosti. Izdvajaju se ključni elementi ova dva teorijska pristupa, njihova operacionalizacija u dosadašnjim empirijskim istraživanjima, kao i najvažnije kritičke objekcije. Zaključno se razmatra mogući daljnji razvoj adekvatnog teorijskog okvira za istraživanje obrazovnih nejednakosti koji bi se orijentirao prema glavnim kritikama upućenim Bourdieuovom i Boudonovom teorijskom modelu.
društvene nejednakosti, obrazovanje, teorija, Bourdieu, Boudon
nije evidentirano
engleski
Sociological approaches for understanding social inequalities in education
nije evidentirano
social inequalities, education, theory, Bourdieu, Boudon
nije evidentirano
Podaci o prilogu
41-70.
objavljeno
Podaci o knjizi
Koji srednjoškolci namjeravaju studirati? - Pristup visokom obrazovanju i odabir studija
Baranović, Branislava
Zagreb: Institut za društvena istraživanja
2015.
978-953-6218-68-4