Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvoj hrvatskog marketinškog nazivlja (CROSBI ID 631050)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Rajh, Ivanka Razvoj hrvatskog marketinškog nazivlja // Zbornik radova Prve međunarodne znanstveno- stručne konferencije ''Fedor Rocco'' iz područja komunikacija i marketinga / Grmuša, Tanja (ur.). Zagreb: Visoka poslovna škola s pravom javnosti Zagreb, 2014. str. 167-177

Podaci o odgovornosti

Rajh, Ivanka

hrvatski

Razvoj hrvatskog marketinškog nazivlja

Marketinška teorija se u Hrvatskoj počela razvijati krajem 50-tih godina prošlog stoljeća, a 1965. godine osnovana je Katedra za marketing na zagrebačkom Ekonomskom fakultetu. Usporedo s razvojem teorije, razvijalo se i hrvatsko marketinško nazivlje, a o terminološkim promišljanjima predmetnih stručnjaka svjedoče napisi u stručnim časopisima. Važnu ulogu u izgradnji, bilježenju i njegovanju hrvatskog marketinškog nazivlja svakako je odigrao i profesor emeritus dr.sc Fedor Rocco kao autor mnogobrojnih članaka, udžbenika i rječničkih članaka. Vrhunac Roccovog terminološkog doprinosa svakako je Rječnik marketinga iz 1993. godine, a kojeg su uz njega uredili i dr. sc. Stjepan Bratko, dr. sc. Goroslav Keller, dr. sc. Dragomir Mađerić, dr. sc. Josip Sudar i dr. sc. Josip Previšić. Gotovo dvadeset godina kasnije, odnosno 2011. godine, izlazi novi, obimom gotovo dvostruko veći, Leksikon marketinga pod uredništvom dr.sc. Joze Previšića, a u izdanju Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. U ovom radu ćemo, osim pregleda terminoloških radova i napisa hrvatskih marketinških teoretičara, predstaviti rezultate korpusne analize nazivlja u visokoškolskim udžbenicima marketinga od 1974. do danas te odgovoriti na pitanje koliki je udio stranog (engleskog) elementa u hrvatskom marketinškom nazivlju. Mnogi mali jezici, pa tako i hrvatski, ugroženi su sveopćom anglizacijom, a jedini način da jezik opstane jest da bude funkcionalan u svim svojim stilovima pa tako i stručnom i znanstvenom. Jezik i jezik struke kao njegov podskup dio su nacionalnog identiteta te njegovanje domaćeg nazivlja izravno doprinosi njegovom očuvanju. Posebno je to važno u trenutku kada hrvatski jezik postaje 24. službeni jezik Europske unije, a naša zemlja dijelom zajedničkog europskog tržišta.

marketing ; nazivlje ; marketinški rječnici ; korpusna analiza

nije evidentirano

engleski

The development of Croatian marketing terminology

nije evidentirano

marketing ; terminology ; marketing dictionaries ; corpus analysis

nije evidentirano

Podaci o prilogu

167-177.

2014.

nije evidentirano

objavljeno

978-953-57657-3-8

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova Prve međunarodne znanstveno- stručne konferencije ''Fedor Rocco'' iz područja komunikacija i marketinga

Grmuša, Tanja

Zagreb: Visoka poslovna škola s pravom javnosti Zagreb

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija

Poveznice