Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Wikipedija u akademskom okruženju: stavovi i iskustva studenata i nastavnika (CROSBI ID 223682)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Faletar Tanacković, Sanjica ; Đurđević, Anja ; Badurina, Boris Wikipedija u akademskom okruženju: stavovi i iskustva studenata i nastavnika // Libellarium, 8 (2015), 2; 161-195. doi: 10.15291/libellarium.v8i2.234

Podaci o odgovornosti

Faletar Tanacković, Sanjica ; Đurđević, Anja ; Badurina, Boris

hrvatski

Wikipedija u akademskom okruženju: stavovi i iskustva studenata i nastavnika

Cilj je rada predstaviti rezultate istraživanja o stavovima i iskustvima studenata i nastavnika u odnosu na korištenje online enciklopedije Wikipedije u akademskom okruženju. Istraživanje je provedeno među studentima i nastavnicima na Sveučilištu J. J. Strossmayera u Osijeku putem tiskanih i online upitnika. S obzirom na stavove, istraživanje je pokazalo da studenti imaju pozitivnije mišljenje o Wikipediji od nastavnika, te da na njihove stavove u značajnoj mjeri utječu spol, znanstveno područje te učestalost korištenja fakultetske knjižnice i online baza podataka. Na nastavničke pak stavove u značajnoj mjeri utječe jedino spol, pri čemu kao i kod studentske populacije, muški ispitanici imaju općenito pozitivnije stavove o Wikipediji od ženskih ispitanica. Iako rezultati pokazuju da se nastavnici izrazito rijetko koriste Wikipedijom u akademske svrhe, svega 19, 8% ispitanih nastavnika svojim studentima izričito zabranjuje korištenje ove mrežne enciklopedije. Nadalje, nastavnici Wikipediju češće koriste za potrebe nastave nego u kontekstu znanstveno- istraživačkog rada, a studenti Wikipediju koriste u većoj mjeri zbog lakoće pronalaženja informacija nego zbog kvalitetnih i pouzdanih članaka. Dok za nastavničko korištenje Wikipedije nije utvrđena statistički značajna razlika niti za jedan čimbenik (spol, zvanje, znanstveno područje), na studentsko korištenje Wikipedije u značajnijoj mjeri utječe spol, razina studija, znanstveno područje, akademski uspjeh, učestalost korištenja fakultetske knjižnice te percipirani stav nastavnika prema korištenju tog izvora.

Wikipedia; studenti; nastavnici; stavovi; korištenje

nije evidentirano

engleski

WIkipedia in academic context: students and teachers' perceptions and experiences

nije evidentirano

Wikipedia; students; teachers; perceptions; experiences

nije evidentirano

Podaci o izdanju

8 (2)

2015.

161-195

objavljeno

1846-8527

1846-9213

10.15291/libellarium.v8i2.234

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti

Poveznice