Wikipedija u akademskom okruženju: stavovi i iskustva studenata i nastavnika (CROSBI ID 223682)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Faletar Tanacković, Sanjica ; Đurđević, Anja ; Badurina, Boris
hrvatski
Wikipedija u akademskom okruženju: stavovi i iskustva studenata i nastavnika
Cilj je rada predstaviti rezultate istraživanja o stavovima i iskustvima studenata i nastavnika u odnosu na korištenje online enciklopedije Wikipedije u akademskom okruženju. Istraživanje je provedeno među studentima i nastavnicima na Sveučilištu J. J. Strossmayera u Osijeku putem tiskanih i online upitnika. S obzirom na stavove, istraživanje je pokazalo da studenti imaju pozitivnije mišljenje o Wikipediji od nastavnika, te da na njihove stavove u značajnoj mjeri utječu spol, znanstveno područje te učestalost korištenja fakultetske knjižnice i online baza podataka. Na nastavničke pak stavove u značajnoj mjeri utječe jedino spol, pri čemu kao i kod studentske populacije, muški ispitanici imaju općenito pozitivnije stavove o Wikipediji od ženskih ispitanica. Iako rezultati pokazuju da se nastavnici izrazito rijetko koriste Wikipedijom u akademske svrhe, svega 19, 8% ispitanih nastavnika svojim studentima izričito zabranjuje korištenje ove mrežne enciklopedije. Nadalje, nastavnici Wikipediju češće koriste za potrebe nastave nego u kontekstu znanstveno- istraživačkog rada, a studenti Wikipediju koriste u većoj mjeri zbog lakoće pronalaženja informacija nego zbog kvalitetnih i pouzdanih članaka. Dok za nastavničko korištenje Wikipedije nije utvrđena statistički značajna razlika niti za jedan čimbenik (spol, zvanje, znanstveno područje), na studentsko korištenje Wikipedije u značajnijoj mjeri utječe spol, razina studija, znanstveno područje, akademski uspjeh, učestalost korištenja fakultetske knjižnice te percipirani stav nastavnika prema korištenju tog izvora.
Wikipedia; studenti; nastavnici; stavovi; korištenje
nije evidentirano
engleski
WIkipedia in academic context: students and teachers' perceptions and experiences
nije evidentirano
Wikipedia; students; teachers; perceptions; experiences
nije evidentirano