Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 792018

Integracija i partnerstvo znanosti i umjetnosti


Buljubašić-Kuzmanović, Vesna; Ružica Pažin- Ilakovac
Integracija i partnerstvo znanosti i umjetnosti // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Radočaj Jerković, Antoaneta ; Šulentić Begić, Jasna ; Livazović, Goran ; Ondrušek, Tomaš ; Hathazy, Andras (ur.) (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija u Osijeku, 2014. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Integracija i partnerstvo znanosti i umjetnosti
(Integration and partnership of sciences and arts)

Autori
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Ružica Pažin- Ilakovac

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Radočaj Jerković, Antoaneta ; Šulentić Begić, Jasna ; Livazović, Goran ; Ondrušek, Tomaš ; Hathazy, Andras (ur.) - Osijek : Umjetnička akademija u Osijeku, 2014

Skup
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja

Mjesto i datum
Osijek, Republika Hrvatska, 17.-18.10.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Integracija; kurikulum; partnerstvo; umjetnost; znanost
(Integration; curriculum; partnerships; science and arts)

Sažetak
Odgojno-obrazovni proces je složena interakcija, prožeta znanošću i umjetnošću, individualnim interesima i potrebama te društvenim vrijednostima i postignućima, od školskih, kulturnih, umjetničkih, etičkih do praktičnih i životnih. Odnos pedagogije i umjetnosti uvijek je aktualan, a danas se još dodatno razmatra u okviru naglašenih dimenzija otvorenosti, pluralnosti i kreativnosti u humanističkom kurikulumu suvremene škole. Integracija i partnerstvo u znanosti i umjetnosti, gledano u školskome i društvenome okružju, razvija se multidisciplinarnim (okuplja discipline oko zajedničke teme), interdisciplinarnim (omogućuje integraciju i dijalog disciplina) i transdisciplinarnim (nadilazi discipline) pristupom kurikulumu. Stoga je cilj ovoga rada prikazati tri osnovna oblika integracije kurikuluma (unutar jedne discipline, kros-disciplinarno te unutar i kros-disciplinarno sa stajališta učenika) u deset različitih modela i metodologija za povezivanje nastavnih planova i programa, ne potirući autonomiju i specifičnost pojedinoga predmeta. Rezultati kvalitativne analize integracije i partnerstva u znanosti i umjetnosti interpretirani su u kontekstu cjeloživotnoga učenja i prikazani grafički (slikovno) i s pripadajućim deskripcijama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek