Kurikulum nastave glazbene kulture i kompetencije učitelja za poučavanje glazbe (CROSBI ID 13394)
Autorska knjiga | monografija (znanstvena)
Podaci o odgovornosti
Svalina, Vesna
hrvatski
Kurikulum nastave glazbene kulture i kompetencije učitelja za poučavanje glazbe
Povijesnim, komparativnim i empirijskim pristupom u knjizi se prikazuje kakvi su rezultati razvoja osnovne škole kad je riječ o glazbenom obrazovanju i o razvoju nastave glazbene kulture na primarnom stupnju školovanja, odnosno, u kojem bi se smjeru trebao nastaviti daljnji razvoj nastave glazbe u budućnosti. Prikazano je i koja su obilježja učenja i poučavanja u nastavi glazbe, kako se do sada organizirala nastava glazbene kulture kod nas i u svijetu, s kojim su se sve problemima susretali učitelji u vođenju te nastave te koji su postojeći načini kreiranja kurikuluma glazbene kulture u drugim europskim zemljama. Prikazano je i istraživanje u kojemu su sudionici bili učitelji primarnoga odgoja i obrazovanja te njihovi učenici. Namjera je bila utvrditi koja su bitna obilježja nastave glazbene kulture, kako učitelji procjenjuju vlastite kompetencije za poučavanje glazbe te kakve su mogućnosti za unapređenje glazbene nastave na primarnom stupnju obrazovanja. Tu se došlo do spoznaje da učitelji nemaju podjednako razvijene kompetencije za sva nastavna područja u nastavi glazbe. Kompetencije za pojedina područja posebno se razlikuju kod onih učitelja čije je glazbeno obrazovanje (formalno ili neformalno) bilo znatno kraćeg trajanja, zatim kod učitelja s višom stručnom spremom te kod starijih učitelja. Za neke aktivnosti učitelji se ne osjećaju dovoljno kompetentnima ili nemaju osigurane materijalne uvjete za njihovo provođenje. Učitelji navode da su najkompetentniji za vođenje pjevanja i slušanja glazbe. Tim aktivnostima posvećuju najviše pažnje i smatraju ih najvažnijima. Učitelji smatraju da nemaju jednako dobre kompetencije za sviranje i glazbeno stvaralaštvo. To osobito ističu stariji učitelji i učitelji s višom stručnom spremom pa oni sviranje i glazbeno stvaralaštvo provode još rjeđe nego mlađi učitelji i učitelji s visokom stručnom spremom. Osim nedostatnih kompetencija učitelja za provođenje pojedinih glazbenih aktivnosti, velik problem u vođenju i organiziranju nastave glazbe na primarnom stupnju je i nesigurnost velike većine učitelja u sviranju, prevelik udio neglazbenih aktivnosti u odnosu na glazbene te neopremljenost učionica potrebnim glazbenim instrumentima i uređajima za reprodukciju.
kurikulum; nastava glazbene kulture; učitelji; kompetencije za poučavanje glazbe; primarno obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Music Curriculum and Teachers’ Competences for Teaching Music
nije evidentirano
curriculum; music classes; teachers; competencies for teaching music; primary education
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
2015.
978-953-6965-41-0
272
objavljeno