Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Svojstva predgotovljenih konstruktivnih elemenata s djelomičnom zamjenom armature recikliranim čeličnim vlaknima (CROSBI ID 399980)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Bartolac, Marko Svojstva predgotovljenih konstruktivnih elemenata s djelomičnom zamjenom armature recikliranim čeličnim vlaknima / Krolo, Joško (mentor); Zagreb, Građevinski fakultet, Zagreb, . 2015

Podaci o odgovornosti

Bartolac, Marko

Krolo, Joško

hrvatski

Svojstva predgotovljenih konstruktivnih elemenata s djelomičnom zamjenom armature recikliranim čeličnim vlaknima

Otpadne auto gume predstavljaju ozbiljan ekološki problem koji neizbježnim i ubrzanim povećanjem broja vozila u cijelom svijetu postaje sve izraženiji. U državama članicama Europske unije zabranjeno je deponiranje cjelovitih kao i dezintegriranih otpadnih auto guma s konačnim ciljem recikliranja njihovih sastavnih materijala. Procesom dezintegracije guma dobiva se nekoliko produkata koji imaju potencijala za primjenu u građevinarstvu: guma, čelična vlakna i polimerna vlakna. U sklopu ovog rada proučava se mogućnost upotrebe čeličnih vlakana kao armature u betonskim elementima izloženim posmičnim naprezanjima. Konstrukcijski sustav ploče oslonjene na stupove u praksi ima dosta raširenu primjenu. Iako naizgled jednostavan, ovakav sustav u pojedinim slučajevima krije veliki izazov za projektante zbog niskog deformacijskog kapaciteta i krhkog ponašanja u slučaju sloma probojem stupa kroz ploču. Probojem jednog stupa kroz ploču, ova pojava se vrlo lako može proširiti na susjedne stupove i domino efektom dovesti do gubitka nosivosti cijele konstrukcije. Mnogi aspekti projektiranja i dimenzioniranja ovih sustava su i dalje velika nepoznanica i predmet interesa velikog broja istraživača. Kako bi se povećala otpornost ploče na slom probojem, a naročito deformacijski kapacitet spoja stupa i ploče, intenzivno se istražuju i razvijaju različite metode u svrhu poboljšanja tih parametara u ovoj kritičnoj zoni. Jedna od tih metoda je i korištenje betona armiranog čeličnim vlaknima. U ovom radu je istražena mogućnost primjene betona armiranog kombinacijom recikliranih čeličnih vlakana iz otpadnih auto guma i industrijskih čeličnih vlakana. Glavna ideja o poboljšanju probojne čvrstoće i deformacijskog kapaciteta ploče od mikroarmiranog betona popraćena je idejom o sposobnosti recikliranih čeličnih vlakana da svojim učinkom predstave ekološki i ekonomski prihvatljivu alternativu konvencionalnim sustavima armiranja protiv proboja. U sklopu izrade rada, provedeno je opsežno eksperimentalno istraživanje na ukupno dvadeset sedam ploča podijeljenih u dvije skupine sukladno njihovim dimenzijama. Svaka skupina sastojala se od više tipova ploča određenih prvenstveno na temelju vrste i količine čeličnih vlakana. Na temelju rezultata ispitivanja provedena je provjera dostupnih analitičkih modela za proračun proboja ploča i ocijenjena njihova primjenjivost na proboj ploča armiranih kombinacijom industrijskih i recikliranih čeličnih vlakana.

ravne ploče; proboj ploča; posmična armatura; reciklirana čelična vlakna; eksperiment; proračun; propisi

nije evidentirano

engleski

Properties of precast constructive elements with reinforcement partially replaced with recycled steel fibres

nije evidentirano

flat slab; punching shear; transverse reinforcement; recycled tyre steel fibres; experiment; calculation; design codes

nije evidentirano

Podaci o izdanju

221

16.07.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Građevinski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Temeljne tehničke znanosti