Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 791589

La-mol ili do-mol? Je li dvojba još uvijek aktualna?


Rojko, Pavel
La-mol ili do-mol? Je li dvojba još uvijek aktualna? // Tonovi, 63 (2014), 63; 79-102 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
La-mol ili do-mol? Je li dvojba još uvijek aktualna?
(La-minor or do-minor? Is there stil the dilemma about it now?)

Autori
Rojko, Pavel

Izvornik
Tonovi (0352-9711) 63 (2014), 63; 79-102

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
La-mol; do-mol; solfeggio; tonski prostor
(La-minor; do-minor; solfeggio; tonal area)

Sažetak
U imenovanju tonova u nastavi solfeggia mogu se upotrebljavati tzv. relativni (najčešće solmizacijski) i apsolutni slogovi (abeceda ili apsolutna solmizacija. Pri primjeni relativnih solmizacijskih slogova većina glazbenih pedagoga zastupa ideju paralelnog mola što znači da će se durski modus imenovati slogovima do, re, mi, fa, so, la, ti, do, a molski slogovima la, ti, do, re, mi, fa, so, la. Ima, međutim, i onih koji tvrde da je prirodnije mol tretirati kao istoimeni a ne kao paralelni modus. U radu se ukazuje na nelogičnost takvog postupka i na opasno iskrivljenu sliku o sustavu tonaliteta i modusa koja se na taj način stvara kod učenika solfeggia.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Muzička akademija, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Pavel Rojko, (157170)

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • RILM: Abstracts of Music Literature Database