Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Korelacija umjetnosti i jezika u svrhu razvoja učenikova znanja i umijeća (CROSBI ID 630837)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Vidulin, Sabina Korelacija umjetnosti i jezika u svrhu razvoja učenikova znanja i umijeća // Sociološki aspekt pedagogije i izvođaštva u scenskim umetnostima / Petrović, Milena (ur.). Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2015. str. 189-200

Podaci o odgovornosti

Vidulin, Sabina

hrvatski

Korelacija umjetnosti i jezika u svrhu razvoja učenikova znanja i umijeća

U trenutku kad suvremena pedagogija propituje teorije, metodologije, sadržaje i strukture kurikuluma, otvara se novim izazovima i (su)odnosima te proširuje svoje polje djelovanja na druga područja i discipline, razvidno je da kultura obrazovanja treba postati bitna sastavnica suvremene škole. S obzirom na to da je kultura mladih jedan od osnovnih čimbenika njihovog identiteta i iznimno bitno područje njihove afirmacije, komunikacije i stila života, škola treba biti mjesto učenja o kulturi (učenja kulture). Važan udio u tom procesu dodijeljen je predmetima umjetničkoga karaktera, od kojih izdvajamo glazbenu i dramsku umjetnost. U današnjem odgojno-obrazovnom sustavu glazba se shvaća kao autonomna umjetnost, pretežito izvođačkoga karaktera, a izazov predstavlja spajanje i integracija različitih nastavno-stručnih struktura putem korelacije i interdisciplinarnoga pristupa. S druge strane, dramski odgoj i odgojno kazalište rijetko se sustavno provodi u vertikali, kao ni učenje o komunikacijskim i socijalnim vještinama te utjecaju medija na život mladih. Aktivno poznavanje (stranih) jezika postaje osnovna potreba obrazovanoga društva i pravo je bogatstvo pojedinaca koji se njima služe. Stoga, cilj ovoga rada je pokazati način korelativnog pristupa umjetnosti i jezika kojim se utječe na razvoj cjelokupnog potencijala djeteta. Upravo iz potrebe da se sadržaji shvate temeljem korelacije, 2010. godine nastala je SEM (Stage-English language-Music) koncepcija koju su utemeljile profesorice engleskog jezika, dramske i glazbene kulture, u okviru pulske Udruge za poticanje izvrsnosti u odgoju i obrazovanju „SEM“. Praktični doprinos SEM koncepcije učenja ogleda se u povezivanju različitih, a opet sličnih odgojno-obrazovnih sadržaja umjetničko-jezičnoga područja te ostvarivanju zadataka na kreativan, inovativan i suvremen način. Integracijom, korelacijom i interdisciplinarnim pristupom umjetnosti i jeziku omogućuje se djeci predškolske i školske dobi bogaćenje novim spoznajama, znanjima i iskustvima, kao i razvoj kritičkoga i kreativnoga mišljenja te stvaralaštva. U radu ćemo opisati projekt „Putovanje Europom“, specifičnog načina učenja zamišljenog za učenike petih i šestih razreda osnovne škole. Učenje i razvoj umijeća temelje se na slušanju, upoznavanju i analizi umjetničke glazbe, izvođenju glazbenih djela, zatim na dramskim dijalozima, izražavanju i stvaranju te učenju engleskoga jezika kroz komunikaciju povezanu s glazbom i dramom.

drama ; glazba ; jezik ; projekt ; SEM koncepcija

nije evidentirano

engleski

Correlation of art and language aiming the development of pupils’ knowledge and skills

nije evidentirano

drama ; language ; music ; project ; SEM concept

nije evidentirano

Podaci o prilogu

189-200.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Sociološki aspekt pedagogije i izvođaštva u scenskim umetnostima

Petrović, Milena

Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd

978-86-88619-63-9

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Pedagogija