Mjerenja emocionalnih varijabli u istraživanju samoregulacije učenja u podučju pisanja (CROSBI ID 630758)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Nikčević-Milković, Anela ; Lončarić, Darko
hrvatski
Mjerenja emocionalnih varijabli u istraživanju samoregulacije učenja u podučju pisanja
Emocije su uz motivaciju vrlo važno područje samoregulacije učenja stoga su u istraživanju samoregulacije u području pisanja uz set motivacijskih varijabli mjerene i emocionalne varijable koje učenici doživljavaju prije, za vrijeme i nakon pisanja ispitnog eseja. Ispitne emocije mjerene su Pekrunovim upitnikom emocija. Kombinacijom dimenzija valencije (pozitivne/negativne) i aktivacije (aktivacija/deaktivacija) Pekrun (2004) dobiva 4 kategorije emocija: 1. pozitivne aktivirajuće: radost, nada i ponos ; 2. pozitivnu deaktivirajuću: olakšanje ; 3. negativne aktivirajuće: ljutnja, anksioznost, sram ; i 4. negativnu deaktivirajuću: bespomoćnost. Istraživanje je provedeno na 231 učeniku prosječne dobi od 18 godina. Rezultati pokazuju da su pozitivne aktivirajuće i deaktivirajuća emocija pozitivno povezane s većinom samoregulacijskih i strategijskih varijabli te s obje ishodne varijable: objektivnim i subjektivnim postignućem na zadatku pisanja. Negativne aktivirajuće emocije također su pozitivno i statistički značajno povezane sa samoregulacijom i strategijama pisanja, ali negativno sa zadovoljstvom postignućem. Negativna deaktivirajuća emocija nije povezana sa samoregulacijom i većinom strategija pisanja, osim pozitivne povezanosti sa strategijom traženja pomoći i pisanja po modelu te je negativno povezana s postignućem. Regresijskim analizama utvrđeno je da su pozitivne aktivirajuće emocije i pozitivna deaktivirajuća emocija povezane s boljim objektivnim postignućima, dok je negativna deaktivirajuća emocija povezana s lošijim objektivnim postignućem. Spol moderira vezu između emocionalnih/motivacijskih te kognitivnih varijabli i zadovoljstva postignućem na način da pozitivne i negativne aktivirajuće emocije imaju kongruentne učinke na zadovoljstvo postignućem samo kod učenica, dok pozitivna deaktivirajuća emocija ima pozitivan učinak na zadovoljstvo postignućem samo kod učenika.
Pekrunova teorija emocija u obrazovnom kontekstu; ispitne emocije; samoregulacija učenja; područje pisanja.
nije evidentirano
engleski
Measurements of emotional variables in the study of self-regulation of learning in the writing
nije evidentirano
Pekrun theory of emotions in the educational context; test emotions; self-regulation of learning; the area of writing.
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
XIX. Dani psihologije u Zadru
Podaci o skupu
XIX. dani psihologije u Zadru
predavanje
29.05.2014-31.05.2014
Zadar, Hrvatska