Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Korištenje strategija učenja kod studenata budućih magistara primarnog obrazovanja (učitelja) (CROSBI ID 630757)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Nikčević-Milković, Anela ; Rukavina, Maja Korištenje strategija učenja kod studenata budućih magistara primarnog obrazovanja (učitelja) // Međunarodni znanstveni skup Stoljeća zadarskog školstva. Zadar, 2013

Podaci o odgovornosti

Nikčević-Milković, Anela ; Rukavina, Maja

hrvatski

Korištenje strategija učenja kod studenata budućih magistara primarnog obrazovanja (učitelja)

Samoregulacija učenja je proces koji učeniku/studentu omogućuje da upravlja aktivnostima učenja prema određenim ciljevima tijekom vremena i u određenim okolnostima. Podrazumijeva vlastitu regulaciju kognicije/metakognicije, motivacije/emocija, ponašanja i konteksta (uvjeta). Među najvažnijim komponentama samoregulacije učenja su kognitivne i metakognitivne strategije učenja i pamćenja koje učenici/studenti trebaju usvojiti. Stoga se istraživanjem nastojalo ispitati u kojoj mjeri studenti budući magistri primarnog obrazovanja koriste strategije učenja, postoje li razlike u korištenju tih strategija među studentima koji su na prvoj i onih koji su na završnim godinama studija te postoje li razlike u njihovom korištenju među studentima koji su slabijeg i onih koji su boljeg akademskog uspjeha. Istraživanje je provedeno na 132 studenta Odjela za nastavničke studije u Gospiću. Strategije učenja ispitane su Upitnikom o strategijama učenja autorice Vizek Vidović (1995) koji mjeri 4 grupe strategija učenja: 1) Organizaciju učenja i strukturiranje materijala koji se uči, 2) Samoevaluaciju naučenog i traženje povratne informacije, 3) Slabu organizaciju učenja i površnost u izvršavanju školski obveza i 4) Pripremu i planiranje učenja. Prilikom vlastitog učenja ispitani studenti prosječno koriste strategije učenja ; među studentima prve i završnih godina studija postoji statistički značajna razlika samo u korištenju strategija Organizacije učenja i strukturiranja materijala koji se uči i to u korist studenata završnih godina studija ; nema statistički značajnih razlika u korištenju sve 4 grupe strategija među studentima slabijeg i boljeg akademskog uspjeha. Interakcija 2 nezavisne varijable (godina studija x uspješnost na studiju) statistički je značajna: studenti slabijeg akademskog uspjeha statistički značajno više koriste strategije Organizacije učenja i strukturiranja materijala koji se uči na završnim godinama studija u odnosu na 1. godinu studija. Ovaj rezultat tumači se zahtjevima studija: studenti ne mogu biti dovoljno uspješni na studiju bez organizacije učenja i rada na akademskom materijalu kojeg trebaju svladati te činjenicom da se na učiteljskim studijima uči kako učiti, odnosno poučava samoregulaciji učenja, koju studenti potom unaprjeđuju pri vlastitom učenju.

samoregulacija učenja; strategije učenja; studenti

nije evidentirano

engleski

Using students learning strategies for future masters of primary education (teachers)

nije evidentirano

elf-regulation of learning; learning; students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Međunarodni znanstveni skup Stoljeća zadarskog školstva

Zadar:

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveni skup Stoljeća zadarskog školstva, Zadar

predavanje

21.11.2013-23.11.2013

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano