Prijedlozi rješenja pravopisnih nedoumica u vođenju pedagoške dokumentacije (CROSBI ID 223221)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Patekar, Jakob
hrvatski
Prijedlozi rješenja pravopisnih nedoumica u vođenju pedagoške dokumentacije
U ovome se radu donose jezični savjeti i prijedlozi rješenja za pravopisne dvojbe s kojima se susreću učitelji i nastavnici pri vođenju pedagoške dokumentacije. Iako zakoni, pravilnici i pedagoški priručnici propisuju i opisuju pedagošku dokumentaciju, oni se ne dotiču pitanja pravopisa odnosno standardnojezičnoga izražavanja kada je posrijedi, primjerice, upisivanje podataka u imenik ili pisanje zapisnika s roditeljskoga sastanka u dnevnik rada. Svrha je stoga ovoga rada ponuditi rješenja i savjete utemeljene na pravopisnim pravilima te načelima suvremenoga hrvatskoga standardnog jezika, a u cilju usustavljivanja školskoga administrativno- poslovnoga funkcionalnog stila. Razmatra se, primjerice, pitanje matičnoga broja učenika kao rednoga broja, kombiniranje pravopisnih znakova te imenovanje i pisanje izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti. Donose se jezični savjeti vezani uz pisanje zapisnika, daje se osvrt na sklanjanje imena čiji dativni oblik izaziva nedoumice, a razmatra se i sklanjanje ženskih prezimena koja završavaju na -a. Na kraju se upućuje na pravilne oblike riječi odnosno izraza koje učitelji i nastavnici često upotrebljavaju u praksi.
Ključne riječi: hrvatski pravopis ; hrvatski standardni jezik ; matična knjiga ; pedagoška dokumentacija ; razredna knjiga ; svjedodžba
nije evidentirano
engleski
Possible answers to questions regarding punctuation and language usage in school administration
nije evidentirano
class register ; Croatian punctuation ; Croatian standard language ; gradebook ; record book ; report card ; school documentation
nije evidentirano