Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Medijsko promoviranje ideala ljepote, tjelesna samopredodžba i poremećaji hranjenja kod adolescentica (CROSBI ID 399748)

Ocjenski rad | diplomski rad

Drempetić, Marija Medijsko promoviranje ideala ljepote, tjelesna samopredodžba i poremećaji hranjenja kod adolescentica / Labaš, Danijel (mentor); Volarić Mršić, Ana (neposredni voditelj). Zagreb, Hrvatski studiji, . 2015

Podaci o odgovornosti

Drempetić, Marija

Labaš, Danijel

Volarić Mršić, Ana

hrvatski

Medijsko promoviranje ideala ljepote, tjelesna samopredodžba i poremećaji hranjenja kod adolescentica

Suvremeno društvo sve više pažnje poklanja fizičkom izgledu i nametnutim standardima ljepote. U promoviranju i isticanju ideala ljepote osobitu ulogu imaju mediji kao najvažniji sociokulturni čimbenik. Fotografije žena u medijima postavljaju kriterije kako bi trebalo izgledati, prito, često nudeći i postavljajući teško ostvarive tjelesne ideale. Nastojanje da ih se postigne donosi niz opasnih posljedica, a jedna od njih su poremećaji hranjenja. Cilj ovog rada j eistražiti kako mediji mogu utjecati na samopredožbu o fizičkom izgledu te imaju li utjecaja u nastanku i razvoju poremećaja hranjenja. Analizom sadržaja 12 brojeva časopisa za mlade "Teena" i "OK!"-a uočeno je da prilozi često savjetuju mladim čitateljicama kako bi trebale izgledati, šminkati se i odijevati da budu privlačne i zadovoljne. Međutim, ti savjeti često nisu kriterij uspješnosti i zadovoljstva, kako se to želi prikazati u časopisima. Isto tako, analiza fotografija djevojaka uz tekstualne priloge pokazala je da djevojke gotovo uvijek izgledaju vitko, dotjerano, savršeno. Anketa provedena među učenicama prvih i četvrtih razreda dviju srednjih škola u Zagrebu potvrdila je da učenice čitaju časopise za mlade zbog savjeta o ljepoti koje im oni nude, a većina učenica smatra ih korisnima. Ipak, više je onih djevojaka koje se tih savjeta ne pridržavaju i koje misle da mediji pretjerano nameću ideale ljepote. Istraživanje je ukazalo da su učenice općenito zadovoljne svojim izgledom, no većina onih nezadovoljnih smatra da su previše debele, dok indeks njihove tjelesne mase to ne pokazuje. Učenice je potrebno medijski obrazovati kako bi mogle kritički proučavati medijske sadržaje.

bioetika; fizički izgled; tjelesna samopredodžba; poremećaji hranjenja; ideali ljepote; mediji; mladi

nije evidentirano

engleski

The representation of beauty ideal in the media, physical self-perception and eating disorders among adolescents

nije evidentirano

bioethics; physical appearance; body image; eating disorders; beauty ideals; media; adolescents

nije evidentirano

Podaci o izdanju

85

09.06.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatski studiji

Zagreb

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Psihologija