Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Psihosocijalna prilagodba adolescenata koji su na različite načine uključeni u elektroničko vršnjačko nasilje (CROSBI ID 630637)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Sušac, Nika: Rajhvajn Bulat, Linda ; Ajduković, Marina Psihosocijalna prilagodba adolescenata koji su na različite načine uključeni u elektroničko vršnjačko nasilje // 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe. Knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip et al. (ur.). Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 79-79

Podaci o odgovornosti

Sušac, Nika: Rajhvajn Bulat, Linda ; Ajduković, Marina

hrvatski

Psihosocijalna prilagodba adolescenata koji su na različite načine uključeni u elektroničko vršnjačko nasilje

U izlaganju će biti predstavljeni rezultati istraživanja kojem je cilj bio utvrditi postoje li razlike između učenika koji su na različite načine uključeni u elektroničko vršnjačko nasilje u njihovim odnosima s vršnjacima te iskazivanju internaliziranih i eksternaliziranih problema u ponašanju. Sudionici istraživanja bili su učenici u dobi između 13 i 17 godina (N=542 ; 52% mladića), koji pohađaju više razrede osnovne (7. i 8. razred) i niže razrede srednje škole (1. i 2. razred) u šest manjih gradova Hrvatske. Korišteni instrumentarij uključivao je Skalu činjenja i doživljavanja elektroničkog nasilja (Delač Horvatinčić i Kozarić Ciković, 2011.), Upitnik vršnjačkog nasilja (Rimac i sur., 2012.), Upitnik samoprocjene ponašanja mladih (Achenbach, 1991), Inventar privrženosti vršnjacima (Armsden & Greenberg, 2009) te niz pitanja vezanih uz odnose s vršnjacima, konstruiranih za potrebe ovog istraživanja. Na temelju učestalosti činjenja i doživljavanja elektroničkog nasilja, sudionici su svrstani u 4 skupine: počinitelji, žrtve, počinitelji-žrtve i neuključeni. Rezultati su pokazali kako se najveći broj učenika može svrstati u skupinu neuključenih, dok je najmanji broj mladih koji čine elektroničko vršnjačko nasilje, ali ga sami ne doživljavaju. Učenici koji su na bilo koji način uključeni u elektroničko vršnjačko nasilje u svim navedenim skupovima varijabli značajno se razlikuju od neuključenih učenika, to jest pokazuju lošiju psihosocijalnu prilagodbu. Usporedbom učenika koji su na različite načine uključeni u elektroničko vršnjačko nasilje (počinitelji, žrtve, počinitelji-žrtve) pokazalo se kako najviše problema u odnosima s vršnjacima te internaliziranih i eksternaliziranih problema imaju učenici koji su istovremeno i počinitelji i žrtve. Također, rezultati su pokazali kako nasilničko ponašanje učenika na Internetu prati slične obrasce ponašanja ne-elektroničkog vršnjačkog nasilja. Dobiveni rezultati bit će razmatrani i u kontekstu socio-demografskih obilježja sudionika te njihovog školskog postignuća.

elektroničko vršnjačko nasilje; odnosi s vršnjacima; adolescenti; internalizirani problemi; eksternalizirani problemi

nije evidentirano

engleski

Psychosocial adjustment of adolescents involved in electronic peer violence

nije evidentirano

electronic peer violence; peer relationships; adolescents; internalizing problems; externalizing problems

nije evidentirano

Podaci o prilogu

79-79.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe. Knjiga sažetaka

Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna

Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

Podaci o skupu

22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa ''Kako obrazovanju dodati boju? Uloga i izazovi za psihologe''

predavanje

05.11.2014-08.11.2014

Rovinj, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano