Tradicionalni i suvremeni aspekti kolegija Metodika nastave glazbe : od teorije k praksi, od prakse k teoriji (CROSBI ID 630506)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vidulin, Sabina
hrvatski
Tradicionalni i suvremeni aspekti kolegija Metodika nastave glazbe : od teorije k praksi, od prakse k teoriji
Vertikala odgojno-obrazovnog sustava propituje se, istražuje, reformira i definira od osamostaljenja Hrvatske do danas. U tom procesu sagledavaju se opća pedagoška, ali i stručno- metodička pitanja. Budući da je glazba predmet koji se u sustavu škole provodi u svim razredima osnovnoga obrazovanja te u srednjoj školi dvije ili četiri godine, razvidno je da nastava metodike na fakultetima/akademijama treba biti pomno razrađena. Namjera autorice je apostrofirati teorijsku i praktičnu dimenziju kolegija Metodika nastave glazbe kojim se spoznaju njegove znanstvene te provedbene, primjenjive karakteristike. Ukazat će se na didaktičke i metodičke paradigme u različitim povijesnim kontekstima koje su dovele do znanstvenog strukturiranja metodike, polazeći od razdoblja imanentne metodike, protometodike, iskustvene metodike do razdoblja znanstvene metodike. Osobita pozornost bit će posvećena praktičnoj konotaciji metodike kroz utvrđivanje kompetencija koje studenti glazbene pedagogije stječu u okviru kolegija Metodika nastave glazbe i Metodički praktikum. S obzirom na kompleksnost poimanja, shvaćanja i tumačenja metodike, uz tradicionalne aspekte bit će prikazan i suvremeni model interdisciplinarnog i korelativnog pristupa dvaju kolegija: Metodike nastave glazbe i Upoznavanja glazbene literature. Ovakvim pristupom poboljšavaju se stručne i pedagoške kompetencije studenata glazbene pedagogije, a sinteza teorije i prakse još je izraženija. Studenti su demonstrirali svoja stručna, pedagoška i stvaralačka umijeća izradivši didaktička pomagala za rad na nastavi glazbe pomoću informacijsko-komunikacijskih tehnologija. S obzirom na to da uspješna nastava na visokoškolskoj razini osigurava stjecanje potrebnih kompetencija za život i rad, važno je pronaći strategije kojima će se poticati predispozicije, znanja i umijeća studenata, a isto tako njihova inovativnost, kreativnost i kritičko mišljenje. Sve navedeno utjecat će na budući poziv i učiniti ih kvalitetnijim učiteljima.
kompetencije ; koncept ; interdisciplinarnost ; metodika nastave glazbe ; studenti.
nije evidentirano
engleski
Traditional and contemporary approach to the subject Didactics of musi c: from theory to practice, from practice to theory
nije evidentirano
competences ; concept ; Didactics of music ; interdisciplinary approach.
nije evidentirano
Podaci o prilogu
176-185.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Ivkov, Vesna
Novi Sad: Univerzitet u Novom Sadu, Akademija umetnosti
978-86-88191-64-7
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096