Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Potreba uvođenja medijskog odgoja u osnovne škole (CROSBI ID 399686)

Ocjenski rad | diplomski rad

Lebo, Marijana Potreba uvođenja medijskog odgoja u osnovne škole / Labaš, Danijel (mentor); Uldrijan, Ivan (neposredni voditelj). Zagreb, Hrvatski studiji, . 2015

Podaci o odgovornosti

Lebo, Marijana

Labaš, Danijel

Uldrijan, Ivan

hrvatski

Potreba uvođenja medijskog odgoja u osnovne škole

Poznato je da mediji imaju brojne pozitivne uloge u mnogim područjima čovjekova života, ali i da je utjecaj medija neizbježan. problem se javlja kada mediji, svjesni svoga utjecaja pokušavaju manipulirati publikom. Pritom su najčešće na meti djeca i mladi koji zbog nedostatka iskustva nemaju razvijen kritički stav prema medijskim sadržajima te ih pasivno prihvaćaju. Potvrđuje to i istraživanje provedeno za ovaj diplomski rad na uzorku od 324 učenika petih i šestih razreda osnovnih škola u velikoj Gorici i Ivanić-Gradu. Njime je dokazano da djeca slobodno vrijeme najčešće provode uz medije, slušajući glazbu, gledajući filmove, surfajući internetom ili se dopisujući na društvenim mrežama. dakle, medije koriste isključivo za zabavu dok ih manje od 10% koristi medije u obrazovne ili informativne svrhe. Zabrinjava i podatak da djeca u dobi od 11-12 godina ne znaju prepoznati televizijske manipulacije te da se nekritički služe internetom. Iako imaju spoznaju o opasnostima koje u medijima vrebaju, mladi adolescenti medijske manipulacije ne znaju prepoznati na sebi i ne znaju na koji im se način oduprijeti. Rješenje ovog problema nije zabraniti djeci i mladima da se služe medijima. Oni od odraslih, roditelja i učitelja, trebaju dobivati putokaze za korištenje medija i objašnjenja na koji način mediji funkcioniraju. Najlakše se to može ostvariti u odgojno-obrazovnim ustanovama uključivanjem prepoznatljivog oblika učenja za kritičko mišljenje u okviru nastavnog predmeta medijskog odgoja. Kroz medijski odgoj djeca će naučiti prepoznavati manipulacijsko djelovanje medija, znati analizirati i procijeniti medijski proizvod, moći razlikovati fikciju od stvarnosti i razumjeti funkciju medijskog sadržaja.

mediji ; djeca ; medijski utjecaj ; manipulacija ; medijski odgoj ; kritičko mišljenje

nije evidentirano

engleski

Need for implementing media education in elementary schools

nije evidentirano

media ; children ; media influence ; manipulation ; media education ; critical thinking

nije evidentirano

Podaci o izdanju

71

11.09.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatski studiji

Zagreb

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija