Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

LOKALNO OPTEREĆENJE I ODZIV STRUKTURE BRODA USLIJED UDARANJA O VALOVE (CROSBI ID 399658)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Grgić Mate LOKALNO OPTEREĆENJE I ODZIV STRUKTURE BRODA USLIJED UDARANJA O VALOVE / Žanić, Vedran ; Malenica Šime (mentor); Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2015

Podaci o odgovornosti

Grgić Mate

Žanić, Vedran ; Malenica Šime

hrvatski

LOKALNO OPTEREĆENJE I ODZIV STRUKTURE BRODA USLIJED UDARANJA O VALOVE

U kontekstu hidrodinamickih opterecenja tankostjenih struktura, na lokalnoj odnosno globalnoj razini odziva udaranje o valove predstavlja vrlo bitan dio s obzirom da može uzrokovati ozbiljna oštecenja lokalnih elemenata konstrukcije kao i prouzrokovati prolazne globalne vibracije trupa plovnog objekta. U radu je razmatran direktni pristup proracunu tlakova uslijed udaranja o valove u preliminarnoj fazi projektiranja koji se zasniva na hidrodinamickom modelu potencijalnog strujanja fluida. Napravljen je opsežan uvid u potojece metode proracuna pri cemu je detaljno objašnjena poopcena Wagnerova metoda (PW) koja danas predstavlja jedan od osnovnih nacina rješavanja problema udaranja. Osnovna jednadžba problema izražava se pomocu Greenovog treceg identiteta uz korištnje Greenove funkcije Rankinovog tipa cije rješenje se dobiva numericki pomocu metode rubnih elemenata. Za potrebe ovog istraživanja osnovna metoda PW je u potpunosti implementirana u proracunski kod što je omogucilo detaljnu analizu svih njenih karakteristika. Analiza je ukljucivala ispitivanje konvergencije rješenja na temelju varijacije ulaznih parametara te odreživanje optimalne velicine proracunske domene na slobodnoj površini. Uoceni nedostaci postojece PW metode nastojali su se ukloniti razvojem unaprije žene PW metode. U cilju postizanja tocnije raspodjele potencijala brzine na oplakanoj površini tijela napravljena je desingularizacija istog. Potencijal brzine podjeljen je u dva dijela: na regularni i singularni dio. Pri tome je uvedena nova funkcija kojom se opisuje ponašanje rješenja u blizini kontaktne tocke i koja predstavlja singularni dio potencijala. Takožer, uvedena je i nova Greenova funkcija, Kelvinovog tipa, s kojom nestaje potreba za diskretizacijom slobodne površine s obzirom da novo uvedena funkcija zadovoljava dinamicki rubni uvjet na slobodnoj površini. Takožer, napravljena je analiza lokalnog odziva strukture uslijed udaranja o valove na primjeru jednostavne roštiljne konstrukcije brodskog dna. Proracun udarnih tlakova napravljen je poboljšanom poopcenom Wagnerovom metodom koji su zatim prebaceni na strukturni model konacnih elemenata korištenjem prostorne i vremenske interpolacije. S obzirom na krutu lokalnu strukturu problem odziva rješen je na kvazistaticki nacin zanemarivanjem inercijskih sila strukture. Opterecivanje modela napravljeno je u nizu zamrznutih vremenskih trenutaka te je proracun proveden za svaki trenutak odvojeno. Na osnovu tako dobivenih rezultata analizirana je propagacija naprezanja u vremenu te pojava znacajnih reznih sila pri nailasku na diskontinuitet u strukturi.

udaranje broda o valove; poopcena Wagnerova metoda; poboljšana poopcena Wagnerova metoda; desingularizacija potencijala; Kelvinova Greenova funkcija; metoda rubnih elemenata; preslikavanje tlakova; lokalni odziv strukture

nije evidentirano

engleski

LOCAL LOAD AND RESPONSE OF A SHIP STRUCTURE DUE TO SLAMMING

nije evidentirano

slamming; Generalized Wagner Method; Enhanced Generalized Wagner Method; desingularization of the velocity potential; Kelvin’s Green function; Boundary element method; pressure mapping; local response of a structure

nije evidentirano

Podaci o izdanju

152

16.07.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb

Povezanost rada

nije evidentirano