Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kompetencije nastavnika u obrazovanju odraslih - perspektive tržišta rada (CROSBI ID 13333)

Autorska knjiga | ostalo

Brčić Kuljiš, Marita ; Popović, Toni ; Koludrović, Morana ; Vican, Dijana ; Pavičić, Jurica ; Relja, Renata ; Reić Ercegovac, Ina ; Ljubetić, Maja ; Živčić, Mile ; Vučić, Mario Kompetencije nastavnika u obrazovanju odraslih - perspektive tržišta rada. Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015

Podaci o odgovornosti

Brčić Kuljiš, Marita ; Popović, Toni ; Koludrović, Morana ; Vican, Dijana ; Pavičić, Jurica ; Relja, Renata ; Reić Ercegovac, Ina ; Ljubetić, Maja ; Živčić, Mile ; Vučić, Mario

Duplančić Rogošić, Gorana

hrvatski

Kompetencije nastavnika u obrazovanju odraslih - perspektive tržišta rada

Unatoč postojanju preko 500 institucija koje sudjeluju u sustavu obrazovanja odraslih, još uvijek ne postoji razrađen standard zanimanja i standard kvalifikacija u Republici Hrvatskoj, kojima bi se definirale potrebne kompetencije koje nastavnici angažirani u obrazovanju odraslih trebaju imati. Uz navedeno, heterogenost programa u obrazovanju odraslih i raznolikost profesija koje u njemu sudjeluju otežavaju jasno definiranje ovog područja. Stoga je u okviru Europskog socijalnog fonda organiziran projekt pod nazivom Izrada standarda zanimanja i standarda kvalifikacije stručnjaka za obrazovanje odraslih. Cilj tog projekta je na sustavan i cjeloviti način definirati navedeno kako bi se to zanimanje moglo upisati u registar Hrvatskog kvalifikacijskog okvira, te kako bi se u što većoj mjeri doprinijelo osiguranju kvalitete sustava obrazovanja odraslih za čije programe postoji značajan interes. Radi dobivanja što relevantnijih pokazatelja na temelju kojih će biti moguće oblikovati standard zanimanja i standard kvalifikacije stručnjaka u obrazovanju odraslih i razraditi kurikulumske jezgre namijenjene stjecanju kompetencija stručnjaka za obrazovanje odraslih, bilo je potrebno ispitati i utvrditi potrebe tržišta rada i nastavnika zaposlenih u navedenom sustavu za kompetencijama i kvalifikacijama stručnjaka u području obrazovanja odraslih i analizirati kurikulume namijenjene osposobljavanju stručnjaka za obrazovanje odraslih u zemljama koje već imaju takva iskustva. Ova publikacija je nastala kao prva aktivnost navedenog projekta s ciljem utvrđivanja potreba tržišta rada za potrebnim kompetencijama nastavnika koji rade u obrazovanju odraslih. Dobiveni rezultati provedeni na uzorku od 250 organizacija (poslodavaca) koje sudjeluju u obrazovanju odraslih upućuju na to kako poslodavci smatraju da nastavnici koji obrazuju odrasle trebaju završiti sveučilišni diplomski studij te stjecati nastavničko iskustvo tijekom studija i prilikom uvođenja u posao. Anketirani prepoznaju važnost intrinzične motivacije, inovativnosti, odgovornosti, preuzimanja rizika, poduzetnosti, uspješnog komuniciranja i suradnje, kreativnog mišljenja i izražavanja, te fleksibilnosti kao nužnih kompetencija za obavljanje nastavničkog posla u sustavu obrazovanja odraslih. Analizom nastavničkih vještina, iz dobivenih je rezultata uočljivo da poslodavci najvažnijima prepoznaju kompetentno, samostalno i na suvremenoj teoriji utemeljeno osmišljavanje i realiziranje nastavnog procesa, pri čemu prepoznaju važnost kvalitetne komunikacije i suradnje, kako u nastavnom procesu, tako i izvan njega.

obrazovanje odraslih; standard zanimanja; standard kvalifikacija; tržište rad

Rad je napisan i na engleskom jeziku

engleski

Competences of teachers in adult education - the perspective of the labour market

nije evidentirano

occupational standard; qualifications standard; Adult Education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

2015.

978-953-7395-86-5

45 (91)

objavljeno

Povezanost rada

nije evidentirano