Stavovi nastavnika o korištenju društvenih medija u nastavi (CROSBI ID 399583)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Klarić, Tatjana
Labaš, Danijel
Uldrijan, Ivan
hrvatski
Stavovi nastavnika o korištenju društvenih medija u nastavi
Komunikacija učenika kao i način učenja bitno su promijenjeni pojavom društvenih medija. Pristup informacijama moguć je u razmaku od nekoliko sekundi pomoću pametnih telefona i internetskih portala, a grupni razgovori pojednostavljeni su formiranjem online grupa na društvenim mrežama. To su samo neke od mogućnosti koje mogu poslužiti kao prednosti u nastavi, uz uvjet implementiranja društvenih medija u nastavu. Rad donosi analizu mišljenja nastavnika osnovnih škola (N=70) i srednjih škola (N=78) o stavovima i navikama korištenja društvenih medija u nastavi kao i o poboljšanju komunikacije u nastavi pomoću društvenih medija i društvenih mreža. Stavovi nastavnika ispitani su anketnim upitnikom u nekoliko serija pitanja, koja su se odnosila na korištenje medija u privatne svrhe, ispitivanja stavova nastavnika o društvenim medijima, ispitivanja navika korištenja društvenih medija u nastavi, samoprocjenu o osposobljenosti za provođenjem takve nastave, procjenu uvjeta u školama te razloga mogućeg nekorištenja društvenih medija u nastavi kao i na vrijeme provedeno u edukaciji za iste. Odgovori su procijenjeni Likertovom skalom od pet stupnjeva, izuzev sociodemografskih pitanja, a obrađeni su deskriptivnom statističkom metodom. Rezultati istraživanja pokazuju postojanje pozitivnih stavova ispitanih nastavnika osnovnih i srednjih škola o korištenju društvenih medija u nastavi te ne postoje značajne razlike u mišljenjima osnovnoškolskih i srednjoškolskih nastavnika. Negativna mišljenja nastavnika vezana su uz implementaciju društvenih mreža u nastavu jer se povlače pitanja zlouporabe načina komunikacije na satu. Osim toga, ispitanici problem vide i u needuciranosti nastavnika, a osnovnoškolski nastavnici i u preprekama zbog nekorištenja društvenih mreža kod većine učenika. Pozitivno je što postoje tendencije i naklonost za korištenjem društvenih medija u nastavi, koje mogu dovesti do aktivne implementacije društvenih medija, ako se riješe neke od prepreka koje se spominju u radu.
društvni mediji i nastava ; društvene mreže ; nastavni medij ; osnovna škola ; srednja škola ; nastavnici
nije evidentirano
engleski
Teachers' opinions on usage of social media in education
nije evidentirano
social media in education ; social networks ; teaching medium ; primary school ; secondary school ; teachers
nije evidentirano
Podaci o izdanju
54
06.10.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatski studiji
Zagreb